شناسه خبر: 5678 منتشر شده در مورخ: 1393/10/15 ساعت: 13:09 گروه: فرهنگی  
روبکرد ویژه "نسیم وصال"  به نهج البلاغه و کلام نورانی مولی الموحدین

روبکرد ویژه "نسیم وصال" به نهج البلاغه و کلام نورانی مولی الموحدین

برنامه نسیم وصال به مناسبت هفته وحدت با رویکردی تازه و ویژه به تفسیر خطبه قاصعه نهج البلاغه مولی الموحدین می پردازد.

به گفته  وحید بیات تهیه کننده  برنامه "نسیم وصال" در روزهای هفته وحدت به بررسی خطبه قاصعه  ( 192) نهج البلاغه خواهد پرداخت که در همین رابطه کارشناس برنامه دکتر محمد علی انصاری نکات اخلاقی و اعتقادی نهفته در این خطبه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بیات افزود: این خطبه که از زبان امام علی (ع) نقل شده حاوی معارف  درخشانی است که در آن ارزش هاى جاهلى را کوچک و خوار شمرد و از طولانى ‏ترین سخنرانى ‏هاى امام است که در سال 40 هجرى فرمودند  و در آن به نکات باارزش و اخلاقی  چون والایى پروردگار، 2- نکوهش تکبر و خودپسندى شیطان، 3 -آزمایش‏ها درمان تکبّر، 4 -هشدار از دشمنى ‏هاى شیطان، 5 -پرهیز از تکبّر و اخلاق جاهلى، 6 -پرهیز از سران متکبّر و خود پسند، 7 -ضرورت عبرت از گذشتگان، 8 -فلسفه آزمایش‏ها ،9- فلسفه حج، 10- پرهیز از ستمکارى اشاره کردند که  حتما برای شنوندگان این برنامه جذاب و مورد استفاده خواهد بود.

وی همچنین در خصوص آیتم های برنامه اظهار د اشت:  آیتم "غوغای خلوتیان"  و آیتم "هفته وحدت" با سخنان  حجه الاسلام هاشمی نژاد و رفیعی شرح و تفسیر شده و نیز آواز و میکس های عرفانی در خصوص فرازهایی از  مناجات  امام سجاد   پخش  می شود.

 گفتنی است:"نسیم وصال" کاری از گروه اندیشه رادیو ایران است که سحرگاه هر روز؛ پیش از اذان صبح، ساعت 5:00 بامداد   به مدت 85 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *