شناسه خبر: 5663 منتشر شده در مورخ: 1393/10/14 ساعت: 13:05 گروه: اجتماعی  
ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود

ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود

رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت: بهترین روش برای توانمندسازی، ایجاد اشتغال و استقلال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرضا بوده و باید در این راستا از سوی مسئولان اقدامات جدی صورت گیرد.

  محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با اشاره به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت بهزیستی شهرضا اظهار داشت: یکی از فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به جامعه هدف کمک به دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش بوده که به صورت سالیانه آمار این گروه‌ها متفاوت است.

وی افزود: امسال در شروع سال تحصیلی تعداد دانشجویان تحت پوشش 45 نفر و دانش آموزان تحت پوشش 230 بود و دانشجویان همه دانشگاه‌های غیر انتفاعی براساس معدل از 60 درصد تا100درصد شهریه به آنان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه دانش آموزان به صورت سالیانه هزینه تحصیلی در مقاطع مختلف دریافت می‌کنند، گفت: در ابتدای هرسال تحصیلی از مشارکت‌های خیران وسایل و لوازم التحریر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هزینه کتب درس به آنان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی مددجویان  مسکن است و این سازمان در سال‌های مختلف خدمات متفاوتی در جهت مسکن‌دار شدن مددجویان و حتی خانواده‌های آنان ارائه می‌کند، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه مسکن برای مسکن مهر تا سقف 40 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض، پرداخت کمک هزینه مسکن برای افراد خودمالک تا سقف10 میلیون ریال از جمله اقدامات بهریستی برای مسکن مددجویان است.

صادقی با اشاره به معرفی مددجویان به بنیاد مسکن شهرستان و تحویل زمین در مناطق روستایی با حداقل قیمت گفت: در چند سال اخیر بیش از 150 مورد کمک بلاعوض برای خانه‌دار شدن به مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان بر اساس دستورالعمل‌ها و برنامه توسعه پنجم کشور توانمندسازی سالیانه 10 درصد از معلولان و مددجویان تحت پوشش است، بیان کرد: بهترین روش برای توانمندسازی، ایجاد اشتغال و استقلال مددجویان است.

رئیس بهزیستی افزود: شناسایی افراد توانمند و پرداخت کمک بلاعوض در ایجاد اشتغال مددجو، تعامل و رایزنی با سازمان‌های دولتی و خصوصی مبنی بر معرفی مددجویان برای اشتغال در قالب اشتغال کارفرمایی که پس از پذیرش کارفرما این اداره تسهیلات کارفرمایی در اختیار کارفرماها جهت جذب نیروی انسانی پرداخت می‌کند از جمله اقدامات در راستای توانمند کردن مددجویان است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی به مددجویان، تصریح کرد: هر سال بر اساس نیاز شهرستان و وجود اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی در اختیار این اداره قرار می‌گیرد.

صادقی با اشاره به ازدواج مددجویان گفت: همه معلولان و مدجویان اعم از دختر یا پسر که ازدواج کنند با ارئه تصویر سند ازدواج و ارائه گزارش مددکاری مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج به صورت نقد به حساب آنان واریز می‌شود.

وی با اشاره به عدم اختصاص یک دستگاه مینی بوس واحد برای معلولان از سوی شهرداری و شورای شهر افزود: تأمین یک دستگاه ون یا مینی بوس مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان با توجه به مصوبه‌های متعدد در چندین جلسه شورای مناسب سازی هنوز محقق نشده است.

رئیس بهزیستی شهرضا با بیان اینکه امیدواریم در اعتبارات امسال و یا بودجه سال آینده یک دستگاه ون پیش بینی شود، تصریح کرد: همه ساله با شهرداری و شورای شهر قبل از اختصاص بودجه سالانه جهت تهیه این دستگاه مکاتبه می‌کنیم اما متاسفانه هنوز اقدامی انجام نشده است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *