شناسه خبر: 5615 منتشر شده در مورخ: 1393/10/8 ساعت: 14:16 گروه: فرهنگی  
خروج احتمالی نیروهای خارجی از افغانستان

خروج احتمالی نیروهای خارجی از افغانستان

خروج احتمالی نیروهای خارجی از افغانستان عبارتند ختم وظیفه نیروهای آیساف و ناتو بخصوص قوتهای نظامی امریکا از افغانستان است.

بنا بر اظهارات اوباما رئیس جمهور امریکا قطعات نظامی ناتو در سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج می‌گردد. قطعات ناتو در طی ۱۲ سال نتوانست طالبان و القاعده را ضعیف و محو نماید. در طی ۱۲ سال این قطعات ۱۷۰۰۰ زخمی و حدود ۳۰۰۰ کشته بجا گذاشته است.

 به گزارش روابط عمومی رادیو ایران ،  ریاحی تهیه کننده برنامه کند و کاو گفت: این برنامه به منظور بررسی و تحلیل واکنش رسانه های خارجی و با  رویکردی اطلاع رسانی به مهم ترین رویدادهای ایران وجهان می پردازد که این هفته خروج نیروهای ناتو از افغانستان  را به طورومفصل مورد بررسی قرار می دهد.

 وی افزود: بزرگترین تشویش و سوال برای کشورهای همسایه افغانستان است. بنظر می‌رسد بی امنی از افغانستان به کشور ایران و کشورهای آسیای میانه سرایت خواهد کرد. دولت موجوده افغانستان قدرت این را دارد که از شهرها دفاع کند ولی توانای آنرا ندارد که امنیت سراسر کشور را بگیرد. بدین لحاظ کمافی سابق جنگ در روستها تا سالهای بی پایان ادامه خواهد داشت

علاقمندان می توانند روز سه شنبه  ساعت 14:45 این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج FM ردیف90 MHz  و AMردیف  900 kHz دریافت نمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *