شناسه خبر: 5581 منتشر شده در مورخ: 1393/10/6 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
افتتاح دوازدهمین کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور

افتتاح دوازدهمین کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور

دوازدهمین کتابخانه گویا ویژه نابینایان کشور افتتاح شد.

مدیر امور کتابخانه‌های عمومی بروجرد در این باره گفت: این کتابخانه با داشتن امکانات و تجهیزات به روز، مکانی مناسب برای استفاده و مطالعه روشندلان لرستان و غرب کشور است.

داود پهلوان از ایجاد بخش ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه به تجهیزاتی مانند هدفون، دی وی دی‌های آموزشی، آمپلی فایر، قفسه‎های مخصوص، اسباب بازی‎های فکری و نرم‎افزارهای ویژه مجهز شده است.

وی با اشاره به آماده‎سازی دستگاه‎هایی برای خواندن کتاب از جمله برجسته نگار و دستگاه تایپ بریل در کتابخانه تخصصی نابینایان، ادامه داد: بیشتر کتاب‎های موجود در این کتابخانه به صورت گویا و لوح فشرده شنیداری هستند.

این مقام مسئول با اشاره به عضویت 50 روشندل در کتابخانه تخصصی نابینایان این شهرستان، گفت: این کتابخانه پس از تایید کارشناسان و مناسب بودن محیط با همکاری و پیگیری‎های مدیرکل بهزیستی و مدیر کل امور کتابخانه‎های عمومی استان به مجهزترین کتابخانه نابینایان کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در 12 شهر ایران شامل بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز، کرمانشاه، بیرجند و بروجرد دایر شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *