شناسه خبر: 554 منتشر شده در مورخ: 1392/8/11 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
اعزام ۱۲۰هزار دانش‌آموز به راهیان نور/اجرای طرح خادمین دانش‌آموزی در شلمچه و فتح المبین

اعزام ۱۲۰هزار دانش‌آموز به راهیان نور/اجرای طرح خادمین دانش‌آموزی در شلمچه و فتح المبین

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به اعزام ۱۲۰ هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب گفت:‌دانش‌آموزان استان‌های تهران، خراسان رضوی و سمنان با قطار به اردوی راهیان نور می‌روند.

علی تقوایی با اشاره به تهیه دستور العمل از مدرسه تا مدرسه برای حفظ ایمنی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اظهار داشت: در این دستور العمل ایمنی تاکید شده است که دانش‌آموز از مدرسه خارج شده به اردوی راهیان نور رفته و مجدد به مدرسه بازمی‌گردد در این دستور العمل که 29 صفحه است  مدیریت رفت و برگشت دانش‌آموزان تشریح شده است.

وی افزود: در دستورالعمل اردوی راهیان نور بر ضرورت اخذ رضایت نامه والدین دانش‌آموزان تاکید شده است و این موضوع حکایت از آن دارد که در اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور اجباری وجود ندارد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی در پاسخ به این پرسش که کدام دسته از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان و تعدادی از دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند؛ با توجه به اینکه بخشی از کتاب آمادگی دفاعی دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان به موضوع دفاع مقدس پرداخته است بهتر است زمانی که دانش‌آموز این درس را می‌خواند از نزدیک با مناطق عملیاتی نیز آشنا شود.

تقوایی با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی هستیم تا هر دانش‌آموزی که علاقه مند است بتواند در طول دوران 12 ساله تحصیلش یک بار از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کند، عنوان کرد: هر اتوبوسی که دانش‌آموزان را به راهیان نور می‌برد به تعداد 44 نفر ظرفیت دارد که 6 نفر نیز به عنوان همراه با دانش‌آموزان می‌روند از جمله یک روحانی، راوی، پلیس یار و دبیر پرورشی و درس آمادگی دفاعی.

وی ادامه داد: البته در استان‌هایی که امکانات ریلی وجود داشته باشد برای حمل و نقل دانش‌آموزان از قطار استفاده می‌کنیم که امسال دانش‌آموزان استان تهران، خراسان رضوی و سمنان را با قطار به مناطق عملیاتی بردیم  اما در برخی از مناطق هنوز زیر ساخت‌ها آماده نیست و این امکان وجود ندارد که دانش‌آموزان را با قطار جابه جا کنیم.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که برای جابه جایی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور استفاده می‌شود ساخت سال 85 به بعد هستند و قبل از حرکت باید به لحاظ فنی بررسی شوند که در صورت داشتن نقص فنی از حرکت آنها خودداری می‌شود.

تقوایی با اشاره به اعزام 120 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی افزود: طرح خادمان دانش‌آموزی امسال در مناطق عملیاتی فتح المبین و شلمچه با همکاری دانش‌آموزان 10 استان برگزار می‌شود به این صورت که دانش‌آموزان در زیارتگاه‌های فتح المبین و شلمچه به عنوان خادم در طول 4 روز به سایر دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *