شناسه خبر: 5491 منتشر شده در مورخ: 1393/9/25 ساعت: 09:01 گروه: فرهنگی  
آرشیو صداوسیما مجموعه‌ای از دارایی‌های نرم‌افزاری کشور و نظام است
وسوی مقدم در مراسم تودیع و معارفه انبارلوئی:

آرشیو صداوسیما مجموعه‌ای از دارایی‌های نرم‌افزاری کشور و نظام است

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی گفت: در عصر فشردگی مکان و فضا پیشرفت‌های رسانه ملی به برنامه‌ریزی و رشد و ترقی آینده آرشیو وابسته است.

 حجت الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما در جلسه معارفه و تودیع مدیران کل آرشیو رسانه ملی با تشکر از مدیرکل سابق آرشیو سازمان صداوسیما و خیرمقدم به سعید انبارلویی مدیرکل جدید آرشیو و کتابخانه‌های صداوسیما به تشریح اهمیت آرشیو رسانه ملی و پیشرفت‌های ده‌ساله اخیر در آرشیو پرداخت و گفت: در عصر فشردگی مکان و فضا پیشرفت‌های رسانه ملی به برنامه‌ریزی و رشد و ترقی آینده آرشیو وابسته است.

موسوی مقدم با اشاره به این‌ که امروز در جنگ رسانه‌ای، فناوری‌های دیجیتال پشتوانه مهمی برای رسانه هستند و آرشیو در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: آرشیو صداوسیما که خود مخزن و مجموعه‌ای از دارایی‌های نرم‌افزاری کشور و نظام محسوب می‌شود می‌تواند در دنیای رسانه‌ای عاملی پویا و تاثیرگذار باشد.

معاون امور مجلس و استان‌ها بر برخورداری رسانه از تکنولوژی‌های بر‌تر در جهان تاکید کرد و افزود: آرشیو رسانه ملی امروز در رتبه شانزدهم رسانه‌ای دنیا قرار دارد و می‌تواند پشتیبان فکری بسیار خوب و موثری برای شبکه‌ها باشد و باید برای اجرای سیاست‌های کلان سازمان صداوسیما اقدام‌های موثری در زمینه پیشرفت آرشیو صورت پذیرد.

معاون امور مجلس و استان‌های صداوسیما در این نشست ضمن خیرمقدم به مدیرکل جدید آرشیو و کتابخانه‌های سازمان گفت: با توجه به تجربه عملی سعید انبارلویی امیدوارم که بحث اتوماسیون در آرشیو عملی شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدیان، مدیرکل سابق آرشیو سازمان، نیز ضمن تشکر از همه همکاران آرشیو و کتابخانه‌های سازمان صداوسیما برای مدیرکل جدید اداره‌کل آرشیو آرزوی موفقیت کرد.

سعید انبارلویی مدیرکل جدید اداره‌کل آرشیو و کتابخانه‌های سازمان صداوسیما هم با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق آرشیو و کتابخانه‌های صداوسیما به پیشرفت‌های اداره‌کل آرشیو در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آرشیو رسانه ملی در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که شاهد اتفاقات بسیار خوب و دور از انتظاری در رسانه ملی بخصوص در شبکه‌های بدون مرزی از جمله آی‌فیلم بودیم و در مواقع آرشیو سازمان صداوسیما برگ برنده رسانه ملی در جهان شد.

انبارلویی با تاکید بر اینکه سازمان صداوسیما در آینده می‌تواند با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به آرشیو بهره‌ فراوانی ببرد، گفت: امیدوارم که با برنامه‌ریزی و تحول اساسی در آرشیو رسانه ملی بتوانیم پایگاه آرشیوی بزرگی در خاورمیانه و دنیا داشته باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *