شناسه خبر: 5488 منتشر شده در مورخ: 1393/9/25 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
برداشت بی رویه از دریا حیات آبزیان را به خطر انداخته است
سرهنگ شاولی پور:

برداشت بی رویه از دریا حیات آبزیان را به خطر انداخته است

گرگان - فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات ایران گفت: برداشت بی رویه از دریا، حیات آبزیان را به خطر انداخته است.

 سرهنگ اکبر شاولی پور  در نشست شورای معاونین صید استان های شمالی کشور در گرگان، گفت: برداشت بی رویه از دریا کاهش شدید آبزیان را به دنبال داشته است و نفس تالاب ها که در گذشته محیط مناسبی برای تخم ریزی ماهیان بوده به شماره افتاده است.

وی افزود: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و  نقش یگان حفاظت منابع آبزی به عنوان نگهبان و مدافع ثروت عمومی کشور بیش از پیش احساس می شود.

شاولی پور با بیان اینکه اولویت شیلات باید بحث حفاظت از منابع آبزی باشد، تصریح کرد: شیلات هرچه در زمینه حفظ و حفاظت از منابع هزینه کند در واقع به نوعی سرمایه گذاری کرده و نتیجه آن در سبد صیادان شیلات ما دیده خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع سازمان شیلات ایران افزود: بودجه یگان باید به عنوان یک بودجه امنیتی دیده شود و افزایش یابد تا بتوانیم نیروهای خود را به تکنولوژی روز مجهز کنیم.

به گفته وی، خرید ناوچه و شناورهای سنگین، تجهیز یگان به شناورهای با قدرت موتور بالا، توسعه سامانه مخابراتی و اجرای پروژه ارسال دیتا به صورت وایرلس و تجهیز سیستم ردیاب و جایاب شناورهای یگان از مهمترین برنامه های یگان حفاظت شیلات ایران است.

در ادامه،  سرهنگ غفار سعیدی نسب، فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: تعداد صیادان غیرمجاز روز به روز افزایش می یابد و جهت افزایش توان نیروهای عملیاتی نیاز به جذب نیروهای جوان و کارآمد است که مسئولین امر باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

به گفته وی، ارتقای مهارت ها و توانمندی نیروی انسانی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه صید غیرمجاز در سواحل می تواند از افزایش صید غیرمجاز بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی های صیادی، استقرار ناظرین پره های صیادی در محل صید و تمدید و افزایش زمان صید از دیگر مواردی است که می تواند در زمینه کاهش صید غیرمجاز موثر باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: مهر
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *