شناسه خبر: 5429 منتشر شده در مورخ: 1393/9/18 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
ایستگاه مترو بدون پله برقی معنی ندارد/ رسیدگی به مشکلات معلولان در مترو

ایستگاه مترو بدون پله برقی معنی ندارد/ رسیدگی به مشکلات معلولان در مترو

یک عضو شورای شهر تهران گفت: پله برقی ایستگاه های مترو ار موضوعات اولویت داراست ، چرا که ایستگاه بدون پله برقی معنی ندارد.

احمد حکیمی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات مترو تهران، اظهار داشت: در حال حاضر شورا و شهرداری تهران تمرکز خود را بر روی تکمیل مترو گذاشته اند تا خطوط باقی مانده از حمل و نقل ریلی شهر تهران به نتیجه برسد. در جلسه ای هم که اخیرا با مدیرعامل مترو داشتیم گزارشی درباره پیشرفت پروژه خطوط تکمیلی مترو ارائه شد که خوشبختانه رکورد خوبی را در این راستا شاهدیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت تجهیزات مصرفی در مترو نیز گفت: امر تجهیزات و واگن هایی که برای مترو لازم است دارای اهمیت زیادی است و ما به طور جدی مصر هستیم تا تجهیزات از شرکت های معتبر و با کیفیت بالا خریداری شود، ضمن اینکه آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری نیز در آن رعایت شود.

وی با اشاره به سیمای شهری ایستگاه های مترو اظهار داشت: همچنین ایستگاه های مترو در خطوطی که باقی مانده می بایست با توجه به سیما و منظر شهری بدرستی طراحی شود و در ورودی ها فقط پله ورود و خروج نباشد. باید به معماری ایستگاه های مترو توجه شود.

حکیمی پور با تأکید بر ضرورت وجود پله برقی در ایستگاه های مترو، گفت: بحث پله برقی ایستگاه های مترو اولویت دارد چرا که ایستگاه بدون پله برقی معنی ندارد. حتی اگر ایستگاهی هم تعداد پله ها کم است باید پله برقی وجود داشته باشد، چرا که افراد کهنسال نمی توانند از پله معمولی استفاده کنند لذا باید سیستم پله برقی ایستگاه برقرار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده معلولان و نابینایان در سیستم مترو مشکل داریم البته شهرداری قول داده تا این مسایل را جبران کند. از طرفی یکی از مشکلاتی که برای معلولان داریم زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) است که شهرداری باید به این موارد توجه کند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در مجموع شورای شهر از اقدامات شهرداری حمایت می کند در صورتی که کارها و برنامه ها به درستی انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
فتحی 1394/4/19 - 15:21
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment بنام خدا با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات احتراما به استحضار میرساند پیرو درج خبرهای فراوان در مورد پله های برقی مترو تهران توسط ان خبرگزاری محترم به استحضار میرساند شرکت محترم بهره برداری مترو تهران طی یک نامه کتبی رضایت کامل خود را از پله های برقی تولید داخل ساخت کارخانجات فتحی الماس منصوبه در مترو تهران را اعلام نموده است لذا بدینوسیله انتظار میرود مراتب جهت هرگونه استفاده بحضورتان تقدیم گردد با توجه به کیفیت مطلوب و قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل مبنی بر ممنوعیت خرید کالای خارجی برای ارگانهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداریها و متروها و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن خرید کالای خارجی برای دولت چه دلیل دیگری برای کاری که شرعا و عرفا حرام و ممنوع است بر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *