شناسه خبر: 5396 منتشر شده در مورخ: 1393/9/13 ساعت: 07:35 گروه: اجتماعی  
فرهنگسازی خانه به خانه بهترین راهکار است
علی صابری گفت:

فرهنگسازی خانه به خانه بهترین راهکار است

ورزشگاه نابینایان و کمبینایان شهید هرندی، دوشنبه 10 آذر میزبان دبیران محلات کانون معلولان شهر تهران بود. این نشست با حضور تنی چند از مسئولان همچون علی صابری، عضو نابینای شورای شهر، ترانه میلادی، دبیر کل کانون معلولان شهر تهران و محمدمهدی گلمکانی، مدیر کل اداره سلامت شهرداری و محمدنژاد، شهردار منطقه 12 برگزار شد.

به گزارش ایران سپید در نشست دبیران محلات تهران ترانه میلادی، دبیر کل کانون معلولان شهر تهران در خصوص این نشست بیان کرد: سه سال از پایه گذاری کانون معلولان میگذرد که هر ساله نشستی با دبیران همه محلات برای تجدید میثاق با اهداف و باورهای این کانون برگزار میشود. وی ادامه داد: تهران دارای 374 محله است که هر کدام یک دبیر برای پیگیری مشکلات معلولان دارد.

ایجاد این کانونها بستری برای ارتباط میان معلولان و افراد عادی است تا با تشکیل حلقه های ارتباطی بتوان قدمی در راه فرهنگ سازی برداشت. وی با اشاره به اهداف این کانون ها تعدادی از این اهداف را چنین برشمرد: این کانونها با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه معلولان، بسترسازی به منظور تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به معلولان و توانمندی های آنان، جلب و توسعه مشارکت افراد معلول در فعالیت های اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای حضور این قشر در جامعه، ارائه آموزشهای لازم به معلولان و خانواده های آنها و ایجاد بستر مناسب جهت خود اشتغالی معلولان که منجر به افزایش اعتماد به نفس و حضور فعال آنان در تمامی زمینه ها میشود ایجاد شده اند.

در ادامه این مراسم علی صابری، عضو شورای شهر تهران در جمع دبیران محلات گفت: در حوزه شهری با دخالتهای من و مجتبی شاکری و حمایت شورای شهر، تغییراتی در ساختار شهری ایجاد کردیم تا بتوانیم بسترهای لازم را برای حضور هرچه بیشتر معلولین در جامعه فراهم آوریم. وی با اشاره به مصوبات مخصوص معلولان افزود: ما نمی توانیم برای معلولان مصوبات جدا در نظر بگیریم، زیرا باید هر مصوبه ای که برای دیگر شهروندان تصویب میشود موارد معلولان نیز در آن گنجانده شود.

وی با ذکر مثالی گفت: برنامه های عملیاتی مترو چند بند دارد، مترو باید برنامه های خود را در این حوزه ها ارائه کند و در قالب لایحه ظرف دو ماه آینده برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه دهد، ما دو بند به این برنامه ها اضافه نمودیم که دسترس پذیری مترو برای همه افراد و بخصوص معلولان و نظام جبران خسارت از جمله آنهاست. صابری در خصوص ملاقاتهای مردمی افزود: این گونه دیدارها فرصت خوبیست که معلولان مشکلات و نظرات خود را بیان کنند.

این عضو نابینای شورای شهر یادآور شد: دبیران کانون محلات میتوانند نقش بسیاری در کم شدن مشکلات این قشر ایفا کنند. آنها میتوانند با برگزاری جلسات و گفتگو با مهندسان و پیمان کاران از آنها بخواهند تا در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری نیاز معلولان را در نظر بگیرند. این میتواند یک معامله برد برد باشد، چرا که معلولان هم مشتری ساختمان های آنان می شوند.

وی در پایان صحبت هایش با اشاره به فرهنگ سازی خانه به خانه گفت: وجود این کانون ها در محلات باعث آشنایی افراد عادی با معلولان شده و مردم مشکلات تردد این قشر خاص را درک می کنند، چرا که در بعضی موارد مشاهده شده مردم درخواست میکنند در یک پیاده رو میله نصب شود. این در حالی است که با وجود میله، معلول ویلچری نمیتواند از پیاده رو استفاده کند.

محمد گلمکانی، مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان درخواستی از معلولان پشت تریبون رفت و گفت: کانون محلات معلولین یکی از فعالترین کانونهاست و این نشان از توانمندی این قشر خاص از جامعه دارد. وی ادامه داد: از معلولان میخواهم تا دیگر همنوعان خود را تشویق به عضویت در خانه سلامت کنند تا بتوانیم از همه ظرفیت های معلولان استفاده کنیم. هرچه تعداد معلولان در خانه سلامت بیشتر باشد، افکار متنوعتر و در نتیجه می توانیم به راه حلهای بهتری برای برداشتن موانع از سر راه خود دست یابیم.

 

نشست
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايران سپيد
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *