شناسه خبر: 5389 منتشر شده در مورخ: 1393/9/12 ساعت: 11:01 گروه: اجتماعی  
معلولیت مشکل فردی و خانوادگی نیست بلکه مشکلی اجتماعی است
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

معلولیت مشکل فردی و خانوادگی نیست بلکه مشکلی اجتماعی است

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مشکلات معلولین را نباید تنها برای فرد معلول و خانواده آنان بدانیم بلکه این مشکل برای کل جامعه است.

'مجید قدمی' سه شنبه شب به مناسبت روز جهانی معلولین و در آیین تجلیل از 148 معلول نخبه شهرستانهای استان تهران که در فرهنگ سرای 'ولاء'ی شهر ری برگزار شد، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران و از سوی آموزش و پرورش کارهای خوبی در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی انجام شده است.


وی با بیان اینکه نباید پنداشت که فرقی بین دانش آموزاستثنایی (ویژه) و عادی وجود دارد، افزود: معلمان باییستی برای تعلیم تمامی بچه ها آموزش ببینند و در زمانی که شرایط ویژه یک دانش آموز برای تعلیم و تربیت محرز شد، آن وقت می توان این دسته دانش آموزان را در مدارس استثنایی پذیرفت.

وی تصریح کرد: نباید کاری کرد که خانواده ها دچار سردرگمی شوند و در نهایت از تحصیل فرزندان ویژه خود جلوگیری کنند. ما باید ضمن رعایت حقوق شهروندی برای رفع مشکلات آنان اقدامات عملی موثری انجام دهیم.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهارداشت: امسال با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی 9 ماه زودتراز سال تحصیلی آینده شروع شد تا ضمن شناسایی بچه ها، خانواده آنان نیز از وضعیت فرزندان خود آگاه شده و برای تحصیل شان تصمیم درست بگیرند. 

قدمی، معلولیت را یک فرصت برای فرد معلول و جامعه دانست و افزود: کسی که به این عارضه دچار شده حتما مورد عنایت ویژه خداوند بوده و با کمی برنامه ریزی و دقت می توان قدرت و عظمت خداوند را در وجود این افراد دید و از طرفی یک فرصت برای جامعه است تا خدمتگزاری به افراد معلول را به نحو مطلوب انجام دهد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همه در جامعه از حقوق برابر برخوردارند و باید برای رفع مشکلات معلولین اعم از دسترسی های محلی و تردد، مراکز تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه اشتغال و از همه مهمتر رفع نیاز خانواده معلولین از سوی مسوولان و دست اندرکاران اقدامات عملی انجام شود.

قدمی تاکید کرد: نظام آموزش و پرورش افتخار می کند که خدمتگزار دانش آموزان ویژه اعم از ناشنوا، معلول جسمی و روحی و نابینا و کم توان ذهنی است و از طرفی برای تک تک این افراد و همچنین معلمان و آموزگاران مدارس استثنایی، برنامه های جامعی در دستور کار دارد تا در مسیر رشد و شکوفایی آنان گام های مفیدتری برداشت.

همچنین در مراسم تجلیل از 148 معلول نخبه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، معاون وزیر در امور بانوان، مسوول ادارات آموزش و پرورش شهرستان های تهران، معاون شهردار منطقه 20 و همچنین دانش آموزان استثنایی و معلولین مراکز آموزشی تهران به همراه خانواده در این مراسم حضور داشتند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *