شناسه خبر: 5378 منتشر شده در مورخ: 1393/9/11 ساعت: 15:35 گروه: فرهنگی  
هر کس که کتاب نخواند نابیناست

هر کس که کتاب نخواند نابیناست

نشست خبری مدیر رادیو کتاب با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایران سپید حمیدرضا ولیان، مدیر شبکه رادیویی کتاب در این نشست طی سخنانی به تشریح برنامه های این شبکه رادیویی پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بر اساس این گزارش ، ولیان در ابتدا با اشاره به میزان قابل توجه مخاطبان رادیو کتاب این موقعیت استثنایی را مغتنم  دانست و افزود: یکی از بزرگترین اتفاقاتی که درباره شبکه نسبتاً جدید  التأسیس رادیو کتاب رخ داده، استقبال قابل توجه مخاطبان رادیو از این شبکه است. تعداد قابل توجه آمار تولیدات رادیو کتاب و همچنین حضور نزدیک به 900 کارشناس در برنامه های مختلف این شبکه گواه خوبی بر این مدعاست.

*تعاملات ما با مردم در سطح وسیع است.

مدیر رادیو کتاب در بخش دیگری از صحبت های خود به سیاست گذاری های این شبکه در حوزه برنامه های تعاملی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما ایجاد ارتباطات دو سویه میان برنامه سازان رادیو کتاب و مخاطبان و همچنین نهادها و سازمان های ذیربط در حوزه کتاب است. بر همین اساس به تولید برنامه های ویژه در حوزه مطالعات میدانی و همچنین تولید برنامه هایی پیرامون اطلاع رسانی با موضوع نمایشگاه های کتاب پرداخته ایم که این برنامه ها بزودی از دی ماه سال جاری به روی آنتن خواهد رفت. علاوه بر این موارد اقدام به برقراری تعامل با ناشران مختلف از یک سو به عنوان برنامه های خارج از سازمان و همچنین برقرای تعامل با سایر شبکه های رادیویی و تلوزیون به عنوان رسانه ملی در امر تولیدات مشترک در حوزه کتاب نموده ایم.

*ظرفیت های رادیو کتاب برای تولیدات برنامه های خارج از سازمان گسترده است.

حمیدرضا ولیان در ادامه به سیاست های رادیو کتاب در حوزه برنامه های برون سپاری اشاره کرده اظهار داشت ظرفیت های کنونی شبکه رادیویی کتاب به مرحله ای رسیده که به منظور چالاک سازی و چابک سازی منابع انسانی قادر به تولید برنامه ای مختلف در خارج از فضای سازمانی صدا و سیما است. این تولیدات تا کنون 30 درصد از برنامه های ما را تشکیل می داد که در نظر داریم این میزان را به 60 درصد برسانیم. این اتفاق در بحث چابک سازی منابع انسانی موجود در شبکه رادیویی کتاب در امر افزایش تولیدات کمک شایانی خواهد کرد.

* هر کس که کتاب نخواند نابیناست.

مدیر شبکه رادیویی کتاب در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سؤال ایران سپید در خصوص برنامه های کتاب خوانی در رادیو کتاب اظهار کرد: من معتقدم نابینایی ندیدن ظاهری یا ندیدن با چشم سر نیست. به نظر من هر کس که کتاب نخواند نابیناست؛ خواه این شخص نابینای ظاهری باشد یا نابینای باطنی. رادیو کتاب این ظرفیت را دارد که در حوزه کتاب خوانی به تولید برنامه بپردازد، اما این تولیدات در حوزه برنامه های کتاب خوانی شنیداری است نه تولید کتاب گویا یا صوتی. ما بر اساس معیارهای که به عنوان مبنا، در سیاست گذاریهای خود داریم اقدام به تولید برنامه های کتاب خوانی  در حوزه شنیداری  کرده ایم که این برنامه ها با در نظر گرفتن حقوق مؤلف به شکل کتاب خوانی مجمل تولید شده و از شبکه رادیویی کتاب پخش می شود. برای توسعه این نوع از برنامه ها از ظرفیت های مختلف و همچنین برنامه های تولید شده در دیگر شبکه ها مثل برنامه کتاب شب رادیو تهران هم استفاده می کنیم.

* وب گاه رادیو کتاب بهترین مرجع برای برقرای تعاملات ما با مخاطبان است.

حمیدرضا ولیان در بخش دیگری از صحبت های خود به سامانه مجازی رادیو کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه هر چه بیشتر میزان تعاملات رادیو کتاب  با مخاطبان به توسعه فضای وب گاه رادیو کتاب پرداخته ایم و در یکی از گام های نخست اقدام به طراحی ابزارک یا اپلیکیشن معرفی کتاب نموده ایم که این ابزارک از هفته آینده در محل وب گاه به منظور استفاده مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مجید سرایی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *