شناسه خبر: 5363 منتشر شده در مورخ: 1393/9/9 ساعت: 13:09 گروه: اجتماعی  
گیلان ۱۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه می‌شود

گیلان ۱۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه می‌شود

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در ۱۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه می‌شویم، گفت: گیلان با ۱۲ درصد جمعیت سالمند، پیرترین استان کشور است.

حسین نحوی‌نژاد در جمع مدیران شورای هماهنگی اداره‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گیلان خدمات بهزیستی این استان را با ۹۵۰ نفر پرسنل در ۱۶ شهرستان عنوان کرد‌ و اظهار ‌داشت: اکنون ۵۱ هزار نفر در حوزه توانبخشی و ۳۲ هزار نفر در امور اجتماعی و در مجموع  ۸۳ هزار نفر به صورت مستقیم زیرپوشش اداره کل بهزیستی گیلان هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان در رشت، اظهار کرد: این روز فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های معلولان است.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه وزارت رفاه در استان باید بتوانند موانع پیش روی معلولان را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات معلولان در زمینه درمان است که با طرح تحول سلامت برخی از مشکلات درمانی معلولان برطرف شده است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه معابر شهری استان برای تردد معلولان مناسب نیست، تصریح کرد: نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی در تردد دارای مشکلات بسیاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دستگاه‌های دولتی باید مناسب سازی‌های لازم را برای تردد معلولان انجام دهند، تصریح کرد: مسئولان با همدلی برای مناسب‌سازی فضای شهری برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مشکل اشتغال برای افراد زیرپوشش بهزیستی چندین برابر حالت عادی است، یادآور شد: با امکانات موجود ایجاد شغل برای یک معلول کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۲ درصدی سالمندان در گیلان و روند رو به افزایش این جمعیت، نسبت به این مسئله هشدار داد و افزود: جامعه ما به طرف سالمندی پیش می‌رود و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گیرد.

نحوی‌نژاد با تصریح بر اینکه در ۱۰ سال آینده با بحران سالمندی مواجه خواهیم شد، خاطرنشان کرد: باید بخش غیردولتی را نسبت به احداث خانه‌های سالمندان تشویق کرد.

وی به احداث پروژه تفریحی‌ ‌ـ‌ آموزشی سالمندان و معلولان در لاهیجان اشاره کرد و یادآور شد: درصدد هستیم تا با دعوت از وزرای دولت بودجه بیشتری را برای طرح مذکور تزریق کنیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در دهه‌های گذشته بیماران روانی مزمن موجب آزار و اذیت نوامیس می‌شدند، گفت: اکنون با تلاش مددکاران اجتماعی هیچ بیمار روانی مزمن در خیابان‌های گیلان رها نیست.

وی همخوانی نداشتن اعتبارات با فعالیت‌های  بهزیستی را یکی از مهم‌ترین معضلات این سازمان دانست و متذکر شد: با توجه به تعریف بیش از ۱۵۳ فعالیت در برنامه و اهداف بهزیستی بودجه دریافتی بسیار اندک است.

نحوی‌نژاد عدم جذب سه درصد معلولان، مناسب‌سازی نشدن اماکن برای معلولان، نبود وجود اماکن تفریحی و ورزشی مناسب برای معلولان و … را از دیگر مشکلات بهزیستی عنوان کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *