شناسه خبر: 5358 منتشر شده در مورخ: 1393/9/9 ساعت: 09:15 گروه: ورزشی  
مرادیان قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش آقایان شد

مرادیان قهرمان مسابقات شطرنج نابینایان در بخش آقایان شد

پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی کشور شطرنج نابینایان و کم بینایان در بخش آقایان، با حضور 62 شطرنجباز از 24 استان کشور در بابلسر به پایان رسید.

به گزارش ایران سپید این مسابقات در هفت دور به روش سوییسی برگزار شد. در دور هفتم و پایانی این مسابقات، در میز 1، مرادیان با رستم دوستی به تساوی رسید. در میز 2، باقری قورچی بیگی را شکست داد. در میز 3، کریمی رحیمی را مغلوب کرد. در میز 4، پناهی از سد مشیرآبادی گذشت. در میز 5، نادریان زندینژاد را شکست داد و در میز 6، جعفری محمد دوستی را برد. در نهایت در جدول رده بندی بخش آقایان، میثم مرادیان از استان گیلان با 6 امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شد. علیرضا قورچی بیگی از قزوین با 5.5 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مجید باقری از بوشهر با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر سوم شد. فرهاد نادریان با 5.5 امید کریمی با 5.5 و ایوب پناهی با 5.5 امتیاز به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم قرار گرفتند. مهدی رومیفرد، محمد معاف، حسین تحویلی و حمزه مصلح با 5 امتیاز مقامهای هفتم تا دهم را از آن خود کردند. میثم مرادیان قهرمان این دوره از مسابقات در مصاحبه با ایران سپید گفت: این دوره از رقابتها در مقایسه با سالهای گذشته، بسیار عالی برگزار شد و بازیها بالاترین سطح فنی ممکن را داشت. مرادیان ادامه داد: در سالهای گذشته همه ی ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نمیکردند اما این دوره تنها سالی بود که تمامی بزرگان شطرنج نابینایان و کم بینایان در آن حضور داشتند. مرادیان در خصوص جایگاه شطرنج نابینایان و کم بینایان ایران در سطح جهانی گفت: با ظرفیت موجود، در بین ده کشور برتر دنیا هستیم. هر چند در آخرین دوره مسابقات جهانی شطرنج نابینایان در هندوستان عنوان هفدهم را به دست آوردیم، اما با ورزشکارانی که در اختیار داریم میتوانیم نتایج خوبی را در سئول رقم بزنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *