شناسه خبر: 5351 منتشر شده در مورخ: 1393/9/8 ساعت: 09:57 گروه: دانش و فن آوری  
گجت ویژه معلولان که با چشم کنترل می‌شود

گجت ویژه معلولان که با چشم کنترل می‌شود

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌یی از نوعی گجت رهگیری‌کننده چشم رونمایی کرده‌ که می‌تواند جایگزین ماوس و صفحه‌ کلید شود.

جعبه قابل‌حمل EyeCan+ به افراد معلول این امکان را می‌دهد که با چشمک‌زدن و حرکت‌دادن چشمانشان، بنویسند یا وارد اینترنت شوند.

با استفاده از این سیستم می‌توان تا حدود 18 دستور مختلف را در صفحه کی‌بورد رایانه برنامه‌نویسی کرد. دستورات با نگاه‌کردن به آیکون موردنظر و چشمک‌زدن انتخاب می‌شوند.

ابزار جدید با مدرج‌کردن بی‌سیم دستورات از طریق چشم کاربر عمل می‌کند و این موضوع به شرطی است که فرد در فاصله بین 60 تا 70 سانتی‌متری از نمایشگر بنشیند.

زمانی که کاربر برای نخستین بار از این سامانه استفاده می‌کند، باید آن را تنظیم کند تا سیستم مشخصه‌های فردی چشم وی را به خاطر بسپارد. ابزاری از این دست اولین بار است که ارائه می‌شود و برای استفاده از آن نیازی به استفاده از عینک نیست.

فناوری مزبور، جعبه‌ای قابل‌حمل است که زیر نمایشگر قرار داده می‌شود و با مدرج‌ کردن بی‌سیم حرکات چشم کاربر عمل می‌کند. این سیستم برای نخستین بار در سال 2012 ارائه شد اما از آن زمان تاکنون به ‌روز شده است.

سامسونگ امیدوار است توسعه‌دهندگان بتوانند در آینده نسخه‌های ارزان‌تری از آن را ارائه دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *