شناسه خبر: 5277 منتشر شده در مورخ: 1393/8/25 ساعت: 12:01 گروه: اجتماعی  
کوتاه قامتان از ایران تا فنلاند

کوتاه قامتان از ایران تا فنلاند

اعضای هیات مدیره انجمن کوتاه قامتان بلند همت با کوتاه قامتان فنلاندی در تهران دیدار و گفت وگو کردند.

تعدادی از معلولان و کوتاه قامتان فنلاندی که برای نخستین بار به ایران سفر کرده اند، برای ملاقات با کوچولوهای ایرانی ابراز تمایل کردند.


مسئول این گروه با ابراز خرسندی از اینکه کوتاه قامتان ایرانی دعوت او را پذیرفته اند، درباره اهداف این سفر گفت: به بسیاری از کشورها مانند فلسطین اشغالی، اردن، پرو، اندونزی و برزیل سفر کرده ام زیرا بسیار دوست دارم از وضعیت معلولان و کوتاه قامتان و شرایط زندگی آنها در مناطق مختلف دنیا اطلاع کسب کنم.

'توماس توره' که خود از کوتاه قامتان است با بیان اینکه علاقه مند به داشتن اطلاع درباره زندگی معلولان سراسر جهان در حوزه های فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی است، برای برقراری ارتباط با انجمن کوتاه قامتان ایرانی اعلام آمادگی کرد.

وی که مسئول روابط بین الملل یک سازمان حمایتی از معلولان فنلاندی نیز است، درباره این سازمان گفت: کینیس ری (kynnys ry) حمایت از افراد با معلولیت های جسمی مختلف را بر عهده دارد.

توره اظهار داشت: شمار کوتاه قامتان در فنلاند یک هزار و 300 نفر است اما به دلیل ارائه خدمات مناسب به معلولان در این کشور، این افراد در زمره معلولان کشور قرار گرفته اند تا بتوانند از تسهیلات و امکانات برخوردار شوند.

ارائه خدمات توان بخشی ، حمایت مالی و برخورداری از خودروهای ویژه از جمله خدماتی است که توره به آنها اشاره کرد.

** انجمن کوتاه قامتان ایرانی منحصر به فرد است 

توره با بیان اینکه از طریق ماهنامه کوتاه قامتان در اینترنت با فعالیت های آن آشنا شده است، گفت: در تمام سفرهای خود به سراسر جهان هیچ انجمنی را با چنین فعالیت های منحصر به فردی ندیده ام و کار این انجمن از سایر کشورها بهتر است.

وی ادامه داد: کوتاه قامتان به دلیل مشکلات فیزیکی قادر به انجام کارهای دستی نیستند از این رو در فنلاند بر ادامه تحصیل آنها تاکید می شود ضمن اینکه آگاهی این افراد مانعی برای پرهیز از اقدام به خودکشی خواهد بود.

توره گفت: کوتاه قامتان به دلیل اینکه از ناحیه لگن دچار مشکل هستند، مسافت های طولانی را نمی توانند طی کنند بنابراین بیشتر آنها در فنلاند از اسکوتر استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که قد کوتاه قامت ترین فرد در فنلاند 93 سانتی متر است، گفت: قصد داریم از طریق سازمان های بین المللی کوتاه قامتان ایرانی را برای حضور در جلسات و همچنین تقویت روابط بین المللی به اروپا دعوت کنیم.

توره برای برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری و ورزشی در حوزه کوتاه قامتان نیز اعلام آمادگی کرد.

توره همچنین از دیدار خود و گروه همراهی از سازمان بهزیستی، انجمن های تابعه و همچنین تعدادی از سازمان های مردم نهاد (سمن) مانند موسسه نیکوکاری رعد خبر داد.



** گسترش روحیه تعاون و همکاری اهداف تاسیس انجمن

مدیر عامل انجمن کوتاه قامتان بلند همت ایران نیز با قدردانی به خاطر تمایل گروه فنلاندی برای دیدار با اعضای این انجمن گفت : این انجمن در سال 87 موفق به اخذ مجوز از وزارت کشور شد و فعالیت خود را رسما از اردیبهشت ماه سال 88 آغاز کرد.

«حمید ابراهیمی » با بیان اینکه انجمن اکنون 700 عضو دارد ، افزود: گسترش روحیه تعاون، همکاری و همفکری بین کوتاه قامتان کشور، شناسایی توانمندی ها، نیازها و به کارگیری آن در جهت بهبود وضعیت آموزشی، علمی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، معیشتی و ازدواج از دیگر اهداف این انجمن است.

وی با بیان اینکه ان جی او ها در ایران از حمایت دولت برخوردار نیستند، ادامه داد: عواملی نظیر انزوا، گوشه گیری، احساس ناتوانی، فقدان اعتماد به نفس و خجالتی بودن بیشتر کوچولوها و عدم شناخت جامعه از توانمندی های افراد کوتاه قامت از جمله مسائلی است که کوچولوها را به تشکیل انجمنی برای فعالیت در زمینه های مختلف ترغیب کرد.

ابراهیمی آمادگی انجمن را برای همکاری با کوچولوهای فنلاندی در زمینه های هنری و ورزشی بخصوص فوتبال اعلام کرد.

**دومین دیدار با سمن های خارجی 

نایب رییس هیات مدیره انجمن کوتاه قامتان بلند همت نیز با بیان اینکه این دومین دیدار اعضای انجمن با یک سازمان مردم نهاد خارجی است، گفت: پس از تاسیس انجمن ، جمعیت دانشجویان کوتاه قامت افزایش یافته و دلیل این امر هم ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس است.

«سیدمحمد حسین جلالی» با اشاره به فعالیت های انجمن افزود: انجمن در بخش های فرهنگی هنری ، ورزشی بسیار فعال است به طوری که اکنون دومین تیم حرفه ای فوتبال بعد از برزیل را دارا هستیم.

وی با اشاره به حمایت برخی از افراد حقیقی مانند خیرین و جمعی از پزشکان از انجمن مزبور ادامه داد: این افراد خدمات رایگان به اعضا ارائه می کنند.

جلالی گفت: انجمن ما پل ارتباطی میان کوتاه قامتان سراسر کشور است به طوری که در برخی موارد این ارتباطات به ازدواج کوچولوها منجر می شود.

نامبرده با گلایه از برخی نگاه ها به جامعه کوتاه قامت کشور تصریح کرد: متاسفانه برخی از شخصیت های حقیقی و حقوقی با نگاه ابزاری از انجمن سوء استفاده می کنند و این رویکرد سبب شده انجمن پس از حدود شش سال از زمان شکل گیری پیشرفت مطلوبی نداشته باشد.

در پایان این دیدار نیز به درخواست کوتاه قامتان ایرانی در خصوص چاپ ماهنامه مشترک به دو زبان فارسی و فنلاندی برای بهره مندی کوچولوهای دو کشور و اطلاع رسانی و تبادل تجربیات موافقت شفاهی صورت گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *