شناسه خبر: 5251 منتشر شده در مورخ: 1393/8/20 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
ارتقاء خدمات بهزیستی نیازمند افزایش مشارکت مردم است

ارتقاء خدمات بهزیستی نیازمند افزایش مشارکت مردم است

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی و طیف گسترده خدمات بهزیستی، ارتقاء کیفیت خدمات این سازمان، افزایش مشارکت مردمی را می طلبد.

'محمد میرزایی' در دیدار دیداز از خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرکرد افزود: هم اکنون این اداره کل در زمینه حدود 150 فعالیت و برنامه خدمت رسانی می کند که ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف این سازمان در استان، با مشارکت مردم و خیران محقق می شود. 


وی تصریح کرد: عموم مردم به اشتباه جامعه هدف سازمان بهزیستی را معلولان می دادندو این در حالی است که معلولان تنها یکی از گروه های استفاده کننده از خدمات بهزیستی هستند. 

میرزایی تامین مسکن، اشتغال، درمان و خدمات رفاهی مددجویان و افراد زیرپوشش بهزیستی را از مهمترین دغدغه های جامعه هدف این سازمان برشمرد وگفت: اعتبارات محدود دولتی به تنهایی تکاپوی تامین نیازهای جامعه هدف این سازمان را نمی کند.

میرزایی افزود: باتوجه به اینکه برخی اقشار درمعرض آسیب های اجتماعی در زمره جامعه هدف خدمات بهزیستی قرار دارند، بهبود شرایط این گونه اقشار به سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کرده و مانع از تحمیل هزینه های گزاف کنترل آسیب های اجتماعی به جامعه می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 32هزار معلول و سه هزار و 500 زن سرپرست خانوار در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند. 

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت:از این تعداد هشت هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی استان هستند که چهار هزار نفر آنان معلول و مابقی زنان سرپرست خانوار هستند. 

میرزایی اظهار کرد: دراستان 322 کودک امدادبگیر و 43 کودک یتیم در خانه ایتام نگهداری می شود. 

وی تعداد مراکز توانبخشی استان را 24مرکز و مراکز مشاوره ای را 26مرکز عنوان کرد وگفت: 700 مرکز و مووسسه خیریه نیز در استان زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند. 

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ها می تواند به افزایش جذب مشارکت های مردمی در زمینه فعالیت های بهزیستی کمک کند. 

'کاظم شاملو' افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری دولت این آمادگی را دارد که در زمینه فرهنگ سازی برای جذب و افزایش مشارکت های مردمی، به بهزیستی کمک کند. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *