شناسه خبر: 525 منتشر شده در مورخ: 1392/8/10 ساعت: 19:04 گروه: سیاسی  
شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می بریم
آیت الله خاتمی:

شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می بریم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان مسوول سیاسی اتحادیه اروپا که به صراحت بر پیشبردن فشار و مذاکره تاکید کرده است، گفت: ما هم به فضل خدا شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می بریم.

آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه دوم نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران افزود: آمریکا لااقل در تجربه نشان داده هیچ چیز با مذاکره به کسی نداده است و این ها فقط زبان مقاومت را می فهمند.

وی با بیان اینکه روحیه مقاومت است که جواب آمریکایی ها را می دهد، اظهارداشت: ما با دیپلماسی فعالی که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری که همان عزت، حکمت و مصلحت و مصداق نرمش قهرمانانه باشد، مقاومت را در تنافی با این گونه دیپلماسی ها نمی دانیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: این جا هم میدان جنگ و صحنه رزم است و ما به دیپلمات های کشورمان که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می کنند، خسته نباشید می گوییم و به صراحت اعلام می کنیم تلاش های شما که در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد یقینا مورد حمایت ملت است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین به دنیا که می خواهند موضع ملت را ببینند، می گویم منتظر 13 آبان باشید که به فضل خدا خواهید دید ملت ما باشکوهتر از سال های گذشته و با شعاری رساتر از سال های گذشته فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهد رساند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ما در آبان ماه سه مناسبت وی‍ژه ضد آمریکایی داریم، اظهارداشت: اولین مناسبت چهارم آبان ماه سالروز سخنرانی امام (ره) علیه قانون ضد بشری کاپیتالسیون یا اعطای مصونیت قضایی به آمریکایی ها بود که امام (ره) علیه این اهانت خروش برآورد که در پی این سخنرانی 13 آبان ماه ماموران طاغوت ذلیلانه از دیوار خانه امام(ره) بالا و ایشان را از قم به تهران و سپس به ترکیه تبعیت کردند.

وی با بیان اینکه در روز 13 آبان ماه دانشجویان مسلمان جاسوس خانه آمریکا که انقلاب دوم لقب گرفت را تسخیر کردند، خاطرنشان کرد: از این تریبون در رابطه با آمریکا و جنایت های آمریکا زیاد سخن گفته شده است.مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در قرآن نماد استکبار فرعون است، گفت: مستکبرین خود برتربین هستند و خود را آقا بالاسر همه می دانند؛ حداقل دولتمردان آمریکایی اینگونه هستند.

آیت الله خاتمی افزود: آمریکا در 50 سال اخیر به 25 کشور جهان حمله مستقیم نظامی یا غیرمستقیم داشته است و این اسمی جز خود برتربینی ندارد.

وی اظهارداشت: آمریکا شنود مکالمات تلفنی 25 رهبر دنیا را انجام داده و این چه معنایی می تواند داشته باشد که آن آمریکایی هم می گوید چرا از شنود آمریکا تعجب می کنید، اگر شنود نمی کرد باید تعجب می کردید.

آیت الله خاتمی تحقیر ملت ها را یکی از دیگر از وی‍ژگی فرعون ها دانست و تصریح کرد: کسانی می خواهند این القاء نادرست را داشته باشند که گرفتاری های کشور با رابطه با آمریکا حل می شود اما واقعیات تاریخی نشان داده که گرفتاری ها افزون می شود.

وی ادامه داد: 57 سال حکومت شاه تا 28 مرداد 1332 دست انگلیسی ها و از آن زمان تا پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکایی بود که فقر و غارت گری همه جا موج می زد؛ آمریکایی ها بیایند دین زدایی، خفقان، استبداد، تحقیر ملت را می آورند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرد بی شخصیتی که در مذاکرات آمریکایی ها است با کمال بی ادبی به یک ملت دارای پیشینه تمدن 1400 ساله به صراحت اهانت می کند و این نشان خوی استکباری آن ها است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فرعون ها در پی تفرقه هستند، اظهارداشت: چه کسی تکفیری ها را به جان مسلمانان می اندازد؟ هر روز در عراق شاهد عملیات انتحاری و کشته شدن تعدادی از مردم هستیم.

وی افزود: سرنخ همه اتفاقات در سوریه و پاکستان در آمریکا و هم پیمانان او مثل عربستان است و این ها هستند که عملیات های انتحاری را تغذیه پولی می کنند.این عملیات ها خرج گزافی دارد که جز از قارون های منطقه برنمی آید که این کارها را انجام دهند تا کینه بین مسلمانان را عمیق کنند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: کار استکبار تهدید است، در حال حاضر آمریکا این تهدید را نه نسبت به ملت ما بلکه نسبت به همه ملت ها دارد؛ در افغانستان جز ذلت، خاری و نفرت چه بدست آوردید؟ در عراق دخالت کردید بعد از 10 سال مجبور به فرار شدید.

وی ادامه داد: خودتان می دانید که توان مقابله با ملت بزرگی مثل ایران را ندارید چرا که این ملت فرمایش امام (ره) را به گوشش شنیده که اگر ذره ای بخواهند آسیب برسانند دندان های آمریکا را در دهانش خرد می کنیم.

امام جمعه موقت تهران یکی دیگر از کارهای مستکبرین را شکنجه عنوان کرد و گفت: در زندان های گوانتانامو آمریکا چه می گذرد؟ زندانی که اوباما قول تعطیلی آن را داده بود و الان دوره دوم ریاست جمهوری خود را می گذراند و جنایت های خود را انجام می دهند.

آیت الله خاتمی افزود: در زندان های مخفی امریکا در اروپا چه اتفاقاتی می افتد؟ آن ها کارشان شکنجه بی گناهان است، آن وقت خنده دارد است که گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر، این جنایتکار خط مقدم زیرپاگذاشتن حقوق بشر را نمی بیند و گزارش تروریست های ایرانی را به عنوان گزارش به سازمان ملل عرضه می کند.

وی اظهارداشت: گزارش های سست، بی پایه و بی محتوایی که تروریست ها نوشته باشند، پشیزی ارزش ندارد.

** دولت پاکستان باید نسبت به حادثه سراوان پاسخگو باشد

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حادثه دردناک هفته گذشته شهادت 14 مرزداران در سراوان، گفت: این اولین حادثه نیست و آخرین هم نخواهد بود.اینکه می گوییم 35 سال است خودمان قربانی تروریسم هستیم همین است.

آیت الله خاتمی افزود: در این حادثه دولت پاکستان باید به ملت ما پاسخگو باشد زیرا تروریست ها از مرز آنان گریختند.

وی با بیان اینکه مسوولان ما هوشمندانه تر عمل کنند تا در آینده شاهد این حوادث نباشیم، اظهارداشت: تروریست ها بدانند نظام مقتدر اسلامی ما محکم با آن ها مقابله خواهد کرد و آن ها کاری از پیش نخواهند برد.

** کسانی با سوء استفاده از آزادی، قلم خود را در خدمت استکبار قرار می دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اهانت یکی از روزنامه ها به ساحت مقدس مولا علی(ع)، گفت: این اهانت امر بسیار تلخی بود، کسانی خواب بعضی روزها و چیزها را دیدند و با سوء استفاده از آزادی، قلم خود را در خدمت استکبار قرار می دهند که من به آن ها می گویم این را توجه داشته باشید، روانشناسی ملت ما عشق به مقدسات است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: الحمدالله مسوولان ما حساس هستند و معتقدم باید با این موضوع قاطع برخورد شود تا آن هایی که در هوس هستند و تو صف هستند تا این جور قلم ها را بزنند حساب کار خود را کنند و بدانند ملت بزرگ ایران یکپارچه پای مقدسات خود ایستاده است.



***خطبه اول: والدین با فرزندان رفتار عادلانه داشته باشند

آیت الله خاتمی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران ، برقراری عدالت بین فرزندان را از جلوه های مهر والدین نسبت به فرزندان عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین به والدین تاکید کرد که با فرزندان خود رفتاری عادلانه داشته باشند و از تبعیض نابجا به ویژه بین دختر و پسر پرهیز کنند.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که ایشان فرمودند که اگر در جایی نتوان عدالت را بین فرزندان برقرارکرد و قرار شد یکی بر دیگر ترجیح داده شود ، فرزند دختر باید ترجیح داده شود.

آیت الله خاتمی اظهارداشت : هر چند والدین به طور غریزی فرزندان خود را دوست دارند اما به والدین سفارش شده است که بچه ها را از طفولیت از مهر خود اشباع کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به احسان و نیکی به والدین نیز اشاره کرد و گفت در پنج آیه از قرآن ، بعد از دعوت به توحید و تشکر از خداوند ، به احسان به والدین نیز اشاره شده است و نشان دهنده این مطلب است که مقام والدین آنقدر مهم است که پشت سر توحید قرار گرفته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فرق بین گناه کبیره و صغیره این است که گناه کبیره اگر یک بار هم انجام شود ، باعث فسق می شود این در حالی است که گناه صغیره با اصرار ، سبب فسق می شود ، افزود: بی تردید عقوق والدین ، بعد از شرک و آدم کشی از گناهان کبیره به شمار می آید.

** اعتراض جمعی از نمازگزاران تهرانی به سیاست های خصمانه آمریکا

تعدادی از نمازگزاران تهرانی امروز وپس از اقامه نماز با برگزاری راهپیمایی سیاست های خصمانه امریکا از جمله اقدامات جاسوسی ایالات متحد علیه مردم جهان را محکوم کردند.

نمازگزاران که راهپیمایی خود را از در جنوبی دانشگاه تهران آغاز کردند با سردادن شعارهای مرگ برامریکا و مرگ براسرائیل تا خیابان 16 آذر راهپیمایی کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *