شناسه خبر: 5087 منتشر شده در مورخ: 1393/7/26 ساعت: 10:03 گروه: حوادث  
ده‌ها فقره سرقت مسلحانه در پرونده مأموران قلابی

ده‌ها فقره سرقت مسلحانه در پرونده مأموران قلابی

۳ مرد سابقه‌دار که با استفاده از اسلحه و بی‌سیم وانمود می‌کردند مأمور مبارزه با مواد‌مخدر هستند و با این ترفند ده‌ها شهروند را بازرسی و اموال‌شان را سرقت کرده بودند سرانجام دستگیر شدند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند تبهکاری چندی قبل با شکایت یکی از شهروندان در کلانتری 118ستارخان آغاز شد. مالباخته گفت 3سرنشین یک خودروی شاسی بلند با اعلام اینکه مأمور هستند او را بازرسی کرده و در نهایت 64میلیون تومان از او سرقت کرده‌اند. شاکی آنچه را که اتفاق افتاده بود اینطور شرح داد: در خیابان آزادی سوار بر موتورسیکلتم بودم که یک دستگاه خودروی شاسی بلند سفید رنگ جلویم پیچید و 2سرنشین آن خودشان را مأمور معرفی کردند و با نشان دادن بی‌سیم، دستبند و اسلحه کمری گفتند باید من را بازرسی کنند. آنها گفتند درخصوص حمل مواد‌مخدر به من مشکوک شده‌اند. من هم که فکر می‌کردم آنها واقعا مأمور هستند با آنان همکاری کردم. آنها بعد از بازرسی بدنی کارت عابربانکم را گرفتند و خیلی سریع از آنجا فرار کردند و در ادامه فهمیدم از حساب بانکی‌ام 64میلیون تومان برداشت کرده‌اند. به‌دنبال این شکایت نصرتی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34به مأموران اداره یکم پلیس آگاهی دستور داد در این‌باره تحقیق کنند.

  • آغاز تحقیقات

ماموران در گام نخست با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته که در نزدیکی محل وقوع سرقت بود شماره پلاک خودروی سارقان را به‌دست آوردند. اطلاعات به‌دست آمده مربوط به یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز بود و بررسی‌ها نشان می‌داد متعلق به فردی به نام علیرضا -37ساله- است. این سرنخ می‌توانست مأموران را به دستگیری مأموران قلابی نزدیک کند. وقتی تصویر مالک خودرو به مالباخته نشان داده شد او وی را به‌عنوان یکی از مأموران قلابی شناسایی کرد.

بررسی سوابق این متهم نشان می‌داد او ازجمله افراد سابقه داری است که پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده است. این پایان کار نبود چرا که کارآگاهان در ادامه موفق شدند 2عضو دیگر این شبکه تبهکاری به نام‌های ولی-35ساله- و عبدالرضا -39ساله- را شناسایی کنند. در شرایطی که کارآگاهان مشغول به‌دست آوردن اطلاعات بیشتری از متهمان بودند روزبه‌روز بر تعداد شاکیان این پرونده افزوده می‌شد و این موضوع نشان می‌داد متهمان همچنان مشغول ارتکاب سرقت‌های دیگری هستند. آنها در همه سرقت‌هایشان از لباس یک‌شکل استفاده نموده و با نشان دادن تجهیزات نظامی‌شان وانمود می‌کردند مأمور هستند و با همین بهانه شهروندان را بازرسی و در نهایت اموال‌شان را سرقت می‌کردند.

  • دستگیری مأموران قلابی

درحالی‌که ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهمان ثبت شده بود مأموران مخفیگاه آنها را در کرج شناسایی و آنها را در جریان عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک رشته دستبند فلزی، یک قبضه سلاح کمری، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک اسپری گاز اشک آور، ده‌ها عدد دستبند پلاستیکی، تعداد زیادی مدارک شناسایی و کارت‌های عابر بانک متعلق به افراد مختلف کشف شد. با آغاز بازجویی‌ها از دستگیرشدگان آنها به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت در طول یک سال گذشته اعتراف کردند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این‌باره گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت مشابه در تهران و سایر شهرهای کشور بازپرس پرونده مجوز انتشار تصویر بدون پوشش متهمان را صادر و از افرادی که طعمه شاکیان قرار گرفته‌اند دعوت کرد برای طرح شکایت از آنان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *