شناسه خبر: 503 منتشر شده در مورخ: 1392/8/9 ساعت: 10:03 گروه: اقتصادی  
بیش از 70 شرکت ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار ایران هستند

بیش از 70 شرکت ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار ایران هستند

ˈعبدالحمید اسدیانˈ مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: بیش از 70 شرکت ایتالیایی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار ایران هستند و این روند در سایر کشورهای اروپایی نیز در حال برنامه ریزی است.

اسدیان شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان افزود: از زمان شروع مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 رویکرد کشورها به سمت کشورمان مثبت شده است.

وی افزود: اکنون بیش از 70 شرکت ایتالیایی برای برپایی نمایشگاه های کوچک برای عرضه محصولاتشان در ایران در حال برنامه ریزی هستند که در سال گذشته این امر انجام نشد.

وی ادامه داد: ده ها شرکت اروپایی نیز در قالب اتاق های بازرگانی در حال رفت و آمد به کشورمان هستند و این امر اتفاقی مثبت محسوب می شود.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی یک کشور را با توان صادراتی آن آزمایش می کنند، افزود: کار تولید در داخل کشور خوب است، اما باید به سمت جهانی شدن پیش برود.

وی، با اشاره به اینکه موضوع تحریم کار را برای صادرات کشورمان سخت کرده است، اضافه کرد: این موضوع و تورم در داخل باعث کاهش رقابت در عرصه بین الملل شده و بازارهای خارجی را از دست داده ایم.

وی رتبه کنونی کسب و کار کشورمان در میان 168 کشور را در جایگاه 152 بیان کرد و گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده است که در زمان وی این رتبه به 100 برسد.

اسدیان، با بیان اینکه 60 درصد صادرات ایران به چهار کشور انجام می شود، اضافه کرد: یک تن کالای صادراتی 386 دلار و یک تن کالای وارداتی یکهزار و 506 دلار ارزش دارد و این نشان دهنده این است که ما هنوز صادرات مواد خام داریم.

اسدیان، تصریح کرد: صادرات سنگ آهن در سال گذشته در رتبه دهم قرار داشت، اما امسال به رتبه نخست رسیده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری با وجود کاهش صادرات، 25 درصد کاهش واردات نیز داشته ایم و میزان صادرات و واردات در حال نزدیک شدن به هم است.

وی، با بیان اینکه قرار است تا پایان امسال رایزنان بازرگانی به 30 کشور افزایش یابد، افزود: مهمترین موضوع ضرورت ارج نهادن به فرهنگ صادراتی و حفظ کردن بازارهای خارجی و پیرامون کشورمان است.

مدیرکل دفتر کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: باید برای پیشرفت در دنیای رقابت بین المللی در عرصه اقتصادی به فناوری های جدید و برتر دست یابیم و همچنین صندوق ضمانت صادرات را تقویت و شرکت های دانش بنیان بیشتری را تاسیس کنیم.

اسدیان، افزود: در رویکرد دولت یازدهم جذب هیات های خارجی مد نظر است و قصد داریم این هیات ها را نیز به استان اصفهان جذب کنیم.

وی، با بیان اینکه نمایشگاه های ایران در خارج از کشور باید تشکیل شود، اضافه کرد: باید به سمت برند سازی و افزایش تولیدات با کیفیت داخلی پیش برویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *