شناسه خبر: 4939 منتشر شده در مورخ: 1393/6/29 ساعت: 09:23 گروه: اجتماعی  
مقوله کودک آزاری در رتبه اول بهزیستی / نصب فیلتر هوشمند برروی کامپیوتر برای کاهش آسیبهای اجتماعی
اقطار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

مقوله کودک آزاری در رتبه اول بهزیستی / نصب فیلتر هوشمند برروی کامپیوتر برای کاهش آسیبهای اجتماعی

معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : در بین خشونت‌های خانگی مقوله کودک آزاری در رتبه اول قرار دارد .

 فرهاد اقطار معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در اختتامیه کارگاه  پیشگیری از خشونت های خانگی که در شهر کرد برگزار شده بود  گفت : در بین خشونت‌های خانگی مقوله کودک آزاری در رتبه اول و همسر آزاری در رتبه دوم قرار دارد به طوریکه بیشترین تماسها با مراکز بهزیستی در ارتباط با این دو بوده است . 

وی ادامه داد: طلاق، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول‌آزاری از جمله آسیب‌های اجتماعی هستندکه در این راستا سازمان بهزیستی کشور اقدام به برگزاری کارگاه«پیشگیری ازخشونت خانگی با تأکید بر همسرآزاری» نموده است . 

وی اظهار داشت : هدف ما از برگزاری این کارگاه رسیدن به سندی جامع باشرکاء اصلی سازمان از جمله اورژانس اجتماعی ،وکلا ،قضات و روحانیون .....است  تا به این وسیله بتوانیم به نقطه نظرات مشترکی دست یابیم . 

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور برای مقابله با آسیب‌های نوپدید آموزش‌ برای گروه سنی 8 تا 14 سال را از مهرماه آغاز خواهد کرد و همچنین توزیع دو کتاب و بروشورهای مرتبط و برگزاری نشست‌هایی با حوزه‌های تخصصی در دستور کار سازمان قرار دارد. 

وی افزود: طراحی و آموزش نصب فیلترهای هوشمند توسط والدین بر روی کامپیوترها یکی دیگر از اقدامات بهزیستی است تا از آسیب‌های اجتماعی همچون افزایش آمار طلاق و دختران فراری جلوگیری کند. 
 
اقطار خاطر نشان کرد : برای پیشگیری از خشونت باید براساس رفتارهای اجتماعی و اصول اسلامی رفتار و فرهنگ‌سازی شود که این امر همکاری نهادهای مسئول، دوری از موازی‌کاری دستگاه‌های متوالی و همت و همکاری رسانه‌ها برای آموزش عمومی مردم را طلب می‌کند. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *