شناسه خبر: 4938 منتشر شده در مورخ: 1393/6/29 ساعت: 09:23 گروه: اجتماعی  
پرداخت 6 میلیارد و 84 میلیون ریال یارانه آموزشی به معلولان اصفهان

پرداخت 6 میلیارد و 84 میلیون ریال یارانه آموزشی به معلولان اصفهان

سعید صادقی تعداد کل معلولان تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان را بالغ بر 120هزار نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعداد 19 هزار نفر مستمری بگیر حوزه توانبخشی و سایر این افراد از خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی که در مجموع برخوردار است. وی با بیان اینکه تعداد مراکز توانبخشی شبانه روزی دراستان 69 مرکز است، افزود: با برنامه ریزی های مدون و مستمر این افراد در طول سال از فعالیت های اجتماعی، ورزشی و هنری برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تعداد افراد بهره مند از مراکز شبانه روزی را 3024 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این افراد بنا به نوع درجه بندی بر پایه مراکز درجه برای هرنفر 310 هزار تومان، درجه دو 295 هزار تومان و درجه سه 280 هزار تومان از اداره کل بهزیستی استان اصفهان یارانه دریافت می نمایند و همچنین افراد مجهوالهویه ماهانه مبلغ 420 هزار تومان یارانه دریافت می نمایند.
وی افزود: مراکز روزانه توانبخشی استان 94 مرکز بوده و در حال حاضر بیش از 3600 نفر از خدمات مراکز روزانه بهره مند می شوند که در این زمینه 6 میلیارد و84 میلیون ریال یارانه آموزش و توانبخشی معلولان به مراکز روزانه پرداخت می شود.
صادقی ایجاد فرصت های برابر جهت مشارکت افراد معلول در جامعه با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات را از اهداف بهزیستی دانست و تصریح کرد: آموزش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در جهت مداخله به هنگام می تواند از بار مالی و زیان های جسمی و روانی وارده به فرد معلول و خانواده او به میزان زیادی بکاهد.
وی با اشاره به اینکه وسایل کمکی در فرایند توانبخشی نقشی حیاتی و تاثیرگذار دارد، گفت: این وسایل از مهمترین عوامل در بازتوانی افراد دارای معلولیت بوده و در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح زندگی این عزیزان تاثیر به سزایی دارد.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از 7520 مورد وسایل کمک توانبخشی، یک هزار و 130 مورد ارتز و پروتز، یک هزار و 100 مورد وسایل بهداشتی پزشکی ویژه معلولین شامل گاز استریل ، سوند نلاتون، سوند فولی و بتادین و 292 مورد انواع سمعک و 160 مورد تشک امواج ویژه معلولان تحت پوشش، 300 مورد عصا و واکر، 18 مورد درشت نما، 550 مورد نرم افزار گویا ویژه نابینایان ، 3080 بسته غذا مخصوص کودکان PKU شامل آرد ، ماکارونی وبیسکوییت و 150 مورد سایر وسایل کمکی ویژه معلولین جسمی حرکتی تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان بوده که توسط کارشناسان و مددکاران بهزیستی در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.
وی گفت: مقرر شد در 6 ماهه دوم سال 93 جهت تهیه و خرید ملزومات کمک توانبخشی توسط تیم و کمیته خاص، برنامه ریزی و اقدام گردد
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *