شناسه خبر: 4929 منتشر شده در مورخ: 1393/6/27 ساعت: 10:17 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 27 شهریور 1393

روزنامه پنجشنبه 27 شهریور 1393

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

 روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 27 شهریور 1393،

22 ذیقعده 1435،

18 سپتامبر 2014

سال هجدهم شماره 4816

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

توزیع اقلام آموزشی و لوازم التحریر به فرزندان تحت پوشش بهزیستی 2

اهمیت گسترش روابط با شرق آسیا 4

توزیع بازیهای رایانه ای در مدارس 6

حذف خمیر مرغ از چرخه تولید سوسیس و کالباس 8

اراده آهنین معلم نابینا! 10

جزئیات کاروان اعزامی غدیر به بازیهای پاراآسیایی اینچئون 13

حوادث

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

 

 

 

صئ...............ویژه

 * توزیع اقلام آموزشی و لوازم التحریر به فرزندان تحت پوشش بهزیستی: رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع اقلام آموزشی و لوازم التحریر به دانشآموزان تحت پوشش بهزیستی خبر داد. همایون هاشمی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه امام علی (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ماندگار بهزیستی گفت: این طرح در راستای توسعه مشارکتهای مردمی و افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی انجام میشود. وی تصریح کرد: طرح اشاره شده در ابتدا به صورت پایلوت در استان البرز آغاز شده است ضمن اینکه زیرساختهای این طرح برای توسعه در سراسر کشور آماده شده است. هاشمی گفت: در طرح نهضت ماندگار بهزیستی خیرین و خانواده ها میتوانند تمام یا بخشی از یارانه خود را به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اولویتهای بیستگانه ای برای طرح نهضت ماندگار بهزیستی در نظر گرفته شده است که از آن جمله میتوان به توسعه مراکز نگهداری، موضوعات معیشتی و تجهیزات کمک توانبخشی اشاره کرد. وی در ادامه به توزیع 85 هزار پکیج آموزشی به فرزندان تحت پوشش بهزیستی در آستانه سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: تا دو هفته آینده این پکیجها که به لوازم التحریر اختصاص دارند، در اختیار دانشآموزان تحت پوشش قرار میگیرد. هاشمی گفت: 32 هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 16 هزار معلول و 16 هزار نفر نیز از فرزندان تحت پوشش بهزیستی هستند. هاشمی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 35 میلیارد تومان برای دانشجویان و دانشآموزان تخصیص داده شده است. وی در پایان از برنامه جامعه خیرین حامی معلولان کشور برای صاحبخانه شدن خبر داد و گفت: در این طرح خانواده هایی که دارای سه معلول هستند، صاحب مسکن میشوند که طبق آمار اعلام شده یک هزار و 7 نفر در این مرحله صاحب مسکن میشوند.

 

 

صئ.................سیاسی  

  -داخلی

  * اهمیت گسترش روابط با شرق آسیا. حسن روحانی در دیدار وزیر خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) عنوان کرد: افزایش رایزنی و همکاری مقامات ایران و کره میتواند تقویت و استحکام هرچه بیشتر مناسبات دو کشور را به همراه داشته باشد. روحانی برقراری و تثبیت صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: برخی کشورها به دنبال جنگ و آتش افروزی در منطقه و جهان هستند، اما صلح و امنیت در سایه درایت رهبران و مسئولان، پایدار خواهد ماند.

  * تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص همخوانی نداشتن اهداف ائتلاف بین المللی علیه داعش با اقدامات قبلی و فعلی بانیان اصلی آن گفت: مبارزه با تروریسم بیش از آنکه نیازمند مانورهای رسانه ای و تبلیغی باشد، نیازمند اراده سیاسی است. وی اظهار داشت: سابقه برخی از اعضای برجسته این ائتلاف نشان میدهد که پرونده ای قطور در استفاده ابزاری از تروریسم و برخورد دوگانه با مصادیق این پدیده دارند.

  * صداقت، شرط موفقیت مذاکرات هسته ای. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداقت را شرط موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 دانست و گفت: احتمال دسترسی ایران به سلاح هسته ای بهانه قدرتهای جهانی برای کارشکنی در مذاکرات است. وی راستیآزمایی را یکی از اهداف ایران در مذاکرات دانست و گفت: آنها به تعهدات خویش در قبال تحریمها عمل نکردند و انتظار دارند ایران در مسائلی که هیچ تعهدی ندارد، کوتاه بیاید.

  -بین الملل

  * ایران کشوری مؤثر در خاور میانه. بان کیمون، دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اینکه بارها بر اهمیت ایران در منطقه خلیج فارس تأکید کرده است، گفت: ایران میتواند در حل بحرانهای منطقه ای از جمله عراق، سوریه و یمن نقش مؤثر و سازنده ای ایفا کند.

 

 

صئ................اجتماعی

 * توزیع بازیهای رایانه ای در مدارس: حامد علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان از راه اندازی شبکه نشر و توزیع بازیهای رایانه ای در سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر کشور خبر داد. وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اصلی این شبکه، تغییر سبد مصرفی دانشآموزان در حوزه بازیهای رایانه ای و همچنین حذف بازیهای وارداتی و تغییر سبک زندگی دیجیتالی دانشآموزان است.

  * پنجشنبه ها محیط زیست همراه دانشآموزان است: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با هماهنگیهایی که بعمل آمده است، بخش زیادی از اوقات دانشآموزان در روزهای پنجشنبه به آشنایی محیط زیست خواهد گذشت. وی عنوان کرد: هدف از این کار آموزش دانشآموزان با توجه به گستردگی جامعه هدف با محیط زیست است.

 

 

صئ............اقتصادی

   * توزیع بسته حمایت غذایی: علی ربیعی، وزیر تعاون در بازدید از طرحهای مختلف صنعتی، تولیدی و اجتماعی در استان البرز از توزیع بسته حمایت غذایی میان گروه آسیبپذیر جامعه در روزهای آینده خبر داد و گفت: بخشی از سیاستهای رفاهی دولت تدبیر مبارزه با فقر بود که این مهم از طریق توزیع بسته حمایت غذایی پیگیری میشود.

  * لزوم دریافت فاکتور برای خریدار: علی حاجفتحعلی، دبیر اتحادیه بارفروشان گفت: میوه فروشان سطح شهر بر اساس قانون مجازند تنها ۳۵ درصد بیشتر از قیمتی که از میدان میوه خریداری کردند، بفروشند، اما آنها بیش از ۱۰۰ درصد و در مواردی دو تا ۳ برابر بیشتر میفروشند. برای جلوگیری از گرانفروشی مأموران ناظر بر فاکتورهای فروش، نظارت میکنند. بر اساس این طرح، ندادن و نگرفتن فاکتور فروش هر دو جرم است.

 

 

 

صئ............سلامت و بهداشت

  * حذف خمیر مرغ از چرخه تولید سوسیس و کالباس: دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو از ممنوع شدن ورود "خمیر مرغ" به چرخه تولید سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: این موضوع از نیمه دوم امسال اجرایی میشود. در سلامت سوسیس و کالباس قدم اول حذف خمیر مرغ در تهیه این محصولات است. این کار قدم بزرگی است، چرا که از سلامت خمیر مرغ اطمینان نداریم. خمیر مرغ، گوشتهای مازادی است که پس از تمیز کردن مرغ، توسط دستگاهی جدا شده و به چرخه مصرف وارد میشود و ممکن است از چربی زیادی برخوردار باشد. البته مصرف سوسیس و کالباس، تغذیه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را بر هم میزند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده ها به هیچ وجه توصیه نمیشود.

  * با عدسپلو و اسفناج، ماست نخورید: گلزار مولایی، مشاور تغذیه گفت: برای جلوگیری از دفع آهن باید از خوردن ماست با عدسپلو خودداری شود. از خواص بارز اسفناج وجود آهن 3 مثبت است که طی یکسری واکنشها باید تبدیل به آهن 2 مثبت شود تا عملیات جذب در بدن انجام گیرد. در موقع استفاده از اسفناج از ماست به دلیل تداخلات غذایی نباید استفاده کرد، کلسیم موجود در ماست باعث دفع آهن اسفناج میشود، بنابر این باید مصرف کنندگان که اکثراً اسفناج را با ماست مصرف میکنند توجه داشته باشند تداخل غذایی این دو ماده پر اهمیت علاوه بر دفع آهن موجب از بین رفتن قسمتی از کلسیم نیز میشود. در موادی همچون تخم مرغ و عدس نیز آهن 3 مثبت وجود دارد که برای اینکه جذب بدن شود نیازمند واکنش است. در این حالت از مواد کلسیمدار نباید استفاده کرد. همچنین عدسپلو که حاوی آهن است نباید با ماست مصرف شود و بهترین حالت مصرف سبزیجات با این غذا است. بهتر است در هنگام مصرف اسفناج به جای ماست از آب لیمو استفاده شود.

 

 

صئ..........از شش نقطه جهان

 * اراده آهنین معلم نابینا! زندگیم را مدیون رؤیاپردازیهایم هستم. این حرفی است که Adrijan Prokopenko، معلم 35 ساله مقدونیه ای در مصاحبه هایش بر آن تأکید دارد. این خانم معلم که علیرغم همه مشکلات حالا توانسته به عنوان یکی از نقاط اتکای نابینایان کشورش خود را به اثبات برساند در دوم فوریه 1979، سه ماه زودتر از موعد مقررش به دنیا آمده است. آدریجانا در خصوص تولد خود میگوید: از آنجا که زودتر از زمان معمول به دنیا آمده بودم، به تجویز پزشکان بیمارستان محل تولدم مرا در دستگاه آنکوباتور نگه داشتند. اما به دلیل فقر حاکم بر کشور، مرا در دستگاهی نگه داشتند که به جرأت میتوان گفت عمرش به سالهای بعد از جنگ جهانی دوم برمیگشت. همچنین به ازای هر 15 نوزاد فقط یک پرستار در بیمارستان وجود داشت. فقر امکانات باعث شد من در آنکوباتور دچار مسمومیت اکسیژن شوم. مسمومیتی که باعث شد پس از 2.5 ماه اقامت در آنکوباتر، با چشمانی نابینا به استقبال زندگی بیایم. والدین آدریجانا، با وجود غم عظیمی که از نابینایی دخترشان بر دل گرفته بودند از همان روزهای آغازین زندگی سعی کردند او را به گونه ای پرورش دهند که مستقل زندگی کند. یکی از آموزگاران تنها مدرسه نابینایان مقدونیه، برایشان از چگونگی نگهداری و آموزش کودکان نابینا گفته بود. او وارد همان تنها مدرسه نابینایان مقدونیه شد و بدون هیچ امکاناتی درس خواندن را شروع کرد. خبری از کتاب بریل و رایانه و ماشین تایپ نبود. او مجبور بود از والدین و دوستانش برای تبدیل کردن کتابهای درسی به بریل کمک بگیرد. معلمها در زمینه آموزش به نابینایان تخصصی نداشتند. آموزشهای مربوط به تحرک و جهتیابی در میان آموزشها جایی نداشت. همه اینها را آدریجانا خود با اراده و شهامت مثال زدنیش میآموخت. 15 ساله بود که عاشق فراگیری زبان انگلیسی شد. میگوید: عاشق انگلیسی شدم و همانجا تصمیمم را گرفتم. «من باید هر طور که هست معلم انگلیسی شوم.» این را گفتم و فراگیری انگلیسی را شروع کردم. شانس بزرگ آدریجانا، یک سال پس از پایان دبیرستان در خانه اش را زد. او توانست از یکی از مؤسسات ویژه نابینایان در فیلادلفیای آمریکا بورسیه ای به مدت 9 ماه دریافت کند. سفر به آن سوی آبها و آشنایی با فرهنگی متفاوت، آن هم فرهنگ یک کشور انگلیسی زبان، او را هیجانزده میکرد. به آمریکا رفت و در طول مدت اقامتش، جهتیابی، رایانه و سایر مهارتهای لازم برای زندگی یک نابینا را فرا گرفت. در مدرسه Overbrook, آدریجانا علاوه بر بهره مند شدن از آموزشهایی که به گفته خودش بر آینده تحصیلی و شغلیش تأثیر فراوانی گذاشت، در فعالیتهایی شرکت کرد که در مدرسه مقدونیه اثری از آنها نبود. فعالیتهایی مثل: گروه کر، اسکی و بازدید از مراکز تاریخی آمریکا. بورسیه Overbrook که منقضی شد، شانس باز هم مکمل هوش و نبوغ ذاتی آدریجانا شد. ادامه دارد...

 

 

 

صئ...............ورزشی

  * جزئیات کاروان اعزامی غدیر به بازیهای پاراآسیایی اینچئون، بخش دوم. هادی رضایی، سخنگوی کاروان ورزشی کشورمان در ادامه توضیحات خود در خصوص شرایط کاروان ایران در بازیهای پاراآسیایی اینچئون گفت: از نکات مهم این اعزام، میتوان به اولین حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان اشاره کرد که برای اولین بار در یک رویداد برونمرزی و آسیایی شرکت میکنند. برای اولین بار یک بانوی ملیپوش در رشته بدمینتون به این بازیها اعزام میشود و تعداد ورزشکاران در رشته دو و میدانی افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل داشته است. رضایی افزود: کاروان غدیر در سه پرواز طی روزهای 20 و 21 مهر به اینچئون اعزام میشود. ضمن اینکه کلاسبندی ورزشکاران دو روز زودتر از شروع بازیها صورت میگیرد. رضایی در پایان اعلام کرد: بازیهای پاراآسیایی اینچئون به صورت رسمی از 26 مهر ماه آغاز شده و روز دوم آبان ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد. اما کاروان ورزشی نابینایان و کمبینایان ایران در اولین دوره بازیهای پاراآسیایی که سال 2010 در گوانگژو چین برگزار شد، با کسب 4 مدال طلا، 7 نقره و 9 برنز و مجموع 20 مدال به کار خود در آن رقابتها پایان داد. کاروان نابینایان و کمبینایان کشورمان در شنا 5 مدال توسط وحید کشتکار و یک مدال توسط محمد دلیری به دست آورد. تیم ملی جودو 2 مدال طلا توسط سعید رحمتی و حمزه ندری، 2 مدال نقره توسط هانی عساکره و حامد علیزاده و 2 مدال برنز توسط محمدعلی شنانی و سید امیر نتاج کسب کرد. تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کمبینایان کشورمان در گوانگژو 1 مدال طلا توسط سیدعرفان حسینی، 2 مدال نقره توسط حسن عسگری و احمدرضا کاظمی و 2 مدال برنز توسط علی الهی و سجاد نیکپرست به دست آورد. در گلبال نیز تیمهای ملی مردان و بانوان هر کدام یک مدال برنز کسب کردند. تیم فوتبال پنج نفره یک نقره به دست آورد.

 

 

صئ................حوادث

  * مرگ شبانه نوزاد 10 ماهه در زیر چرخ چندین خودرو: در جاده بجنورد به جنگل گلستان به دلیل نبود استراحتگاه مناسب در مسیر جاده، خانواده ای چادر خود را کنار جاده برپا میکند تا شب را در آن بگذراند. هنگام خواب و در نیمه های شب، نوزاد 10 ماهه آنان به شکل چهار دست و پا از چادر خارج میشود و به وسط جاده میآید. با توجه به تاریکی جاده، یکی از خودروهای عبوری نوزاد را زیر میگیرد و از روی آن عبور میکند و چون فردی متوجه آن حادثه نمیشود جسد نوزاد تا صبح در وسط جاده باقی میماند و دیگر خودروهای عبوری، بدون آنکه متوجه باشند از روی جسد آن میگذرند.

* بدشانسترین عابر پیاده در دو تصادف پشت سر هم جان باخت:

این تصادف در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح سه شنبه در بلوار بدیع الزمان رخ داد که منجر به فوت یک عابر پیاده شد. در این حادثه یک سواری پراید با برخورد به عابر پیاده، باعث پرتاب آن به جلوی کامیون آبیاری فضای سبز شهرداری میشود. متأسفانه عابر در زیر چرخهای این کامیون مانده و فوت میکند. طبق نظر کارشناسان راهنمایی و رانندگی در وقوع این حادثه 50 درصد راننده سواری پراید به دلیل عدم توجه به جلو و 50 درصد کامیون به دلیل کار در ساعات پیک ترافیک مقصر شناخته شدند. کامیونهای آبیاری فضای سبز باید طبق قانون در ساعات مجاز اقدام به آبیاری فضای سبز کنند که متأسفانه این کامیون در ساعت غیر مجاز فعالیت خود را انجام داده است.

* دستگیری قاچاقچی که تریاک بلعیده بود: با دقت عمل و هوشیاری مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر پلیس راهآهن قم حین کنترل مسافران خروجی قطار بندرعباس-تهران، یک قاچاقچی که 266 بسته آب بندی شده تریاک به وزن دو کیلوگرم را بلعیده بود، دستگیر شد. همچنین متهم مبلغ 50 هزار تومان به عنوان رشوه پیشنهاد کرده بود که مأموران مبلغ پیشنهادی را ضمیمه پرونده کردند.

 

 

صئ.................چاردیواری

  * سلام یاران. مجالی دیگر برای گپ و گفتمان پیش آمد. این هفته به 31 شهریور ماه منتهی است که سالروز آغاز جنگ تحمیلی و شروع هفته دفاع مقدس است. سالروز آغاز دفاع سر افرازانه رزمندگان این مرز و بوم را از آب و خاک، جان و مال و آب روی مردم این کهندیار و حفاظت از اعتبار تاریخی ایران عزیز و بزرگ را گرامی میداریم و بویژه به جانبازانی که با نثار دیدگان و سلامت خویش از کیان این مملکت پاسداری کردند این مناسبت را تبریک میگوییم. مناسبت دیگر که با تکرار «همشاگردی سلام» در گوشهایمان ثبت و ضبط شده است، آغاز سال نو تحصیلی و بازگشت قیل و قال و هیاهو به مدارس و دانشگاههای کشور است و یک سال ره پویی جویندگان علم و دانش که این امر را مدیون معلمان و اساتید دلسوزی هستیم که جا دارد این مناسبت را بویژه به این عزیزان تبریک بگوییم. اما تماسها و پرسشهای شما: خانم ملکزاده خواهان آموزش کار با گوشیهای لمسی توسط خانمها شده اند که هرچند در این زمینه تفاوتی به نظر نمیرسد، اما جا دارد خانمهایی با دانش کافی و مهارت لازم به این کار بپردازند که حقیقتش را بخواهید این کار توصیه ای و دستوری نیست و فقط میتوان انگیزه این ابتکار را به خانمها داد. آقای شعبانعلی واحدی از تهران از عدم ارائه خدمات توسط پایانه حمل و نقل ویژه معلولان شهر تهران به نابینایان شکوه کردند و اینکه چرا معلولان حق ایاب و ذهاب میگیرند، اما نابینایان نه؟ و همچنین اینکه چرا به نابینایان پلاک خودرو معلولان داده نمیشود. از آخر که شروع کنم، به نابینایان پلاک خودرو معلولان داده میشود، به شرط آنکه سند خودرو به نامشان باشد. اما در مورد خدمات پایانه حمل و نقل تهران باید بگویم هرچند از نظر قانونی این پایانه به نابینایان نیز سرویس میدهد اما مسؤولان آن با این استدلال که خودروهای این پایانه برای افراد معلول متکی به صندلی چرخدار مناسبسازی شده اند و این افراد به هیچ شکل نمیتوانند از سامانه های حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اولویت استفاده از این خودروها را به معلولان ویلچری میدهند. لذا نابینایانی که میتوانند از خودروهای عادی استفاده کنند در اولویت قرار نمیگیرند. به هر حال بهترین راه برای کمک به شهروندان نابینا پرداخت یارانه های تردد به آنهاست تا بتوانند به شکلی اقتصادی از آژانسها استفاده کنند. آقای کاظمی از شیراز خواهان راه اندازی ستون حقوقی در روزنامه شده اند. مشغول بررسی هستم. آقای امیرعلی میرزایی، همشهری گرامی از خرمآباد خواهان بازیافت کاغذ ایران سپیدهای چاپ شده هستند که ایده به جایی است که باید برای آن راه حل اجرایی پیدا کرد و اینکه ببینیم این امر اقتصادیست یا نه. آقای لشکری از کار نکردن سیستم گویا در خط دو مترو گفتند که این امر را به سازمان حمل و نقل و ترافیک تذکر داده ایم. حرف بسیار است و فضای گفتگو کم. همچون سنت این ستون خدا نگهدار و سعی کنید امیدوار باشید.

 

 

صئ...............اطلاعرسانی

   * هیأت نابینایان و کمبینایان استان تهران در نظر دارد یک دوره مسابقات شطرنج بین آقایان و بانوان در روز پنجشنبه مورخ 3/7/93 ساعت 30/8 در استادیوم جانبازان و نابینایان شهید هرندی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار نماید. از علاقمندان درخواست میشود جهت ثبت نام با دفتر هیأت نابینایان با شماره 55155555 داخلی 101-102 تا تاریخ 2/7/93 تماس حاصل فرمایند.

ضمناً به برندگان این مسابقه نفرات اول تا سوم از سوی هیأت جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

  * در آستانه فرا رسیدن مهر ماه و شروع سال تحصیلی جدید کتابخانه عمومی ولیعصر اصفهان افتخار دارد با نزدیک به ده هزار جلد کتاب گویا و دارا بودن بخشهای چندرسانه ای و بخش کتب الکترونیک در خدمت شما باشد. آقای رئیسی 09132140416

  * فروش ساعت لمسی با قیمت بسیار مناسب. آقای ایرانی 09196805706

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *