شناسه خبر: 4923 منتشر شده در مورخ: 1393/6/26 ساعت: 11:44 گروه: سیاسی  
افخم: اهداف ائتلاف علیه تروریست های داعش با اقدامات قبلی بانیان آن همخوانی ندارد

افخم: اهداف ائتلاف علیه تروریست های داعش با اقدامات قبلی بانیان آن همخوانی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه، اهداف ائتلاف بین المللی علیه داعش را با اقدامات قبلی و فعلی بانیان اصلی آن همخوانی ندارد و گفت: مبارزه با تروریسم بیش از آن که نیازمند مانورهای رسانه ای و تبلیغی باشد، نیازمند اراده سیاسی است.

به نقل  از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، «مرضیه افخم» در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحولات مرتبط با تشکیل ائتلاف بین المللی علیه تروریست های داعش اظهار داشت: مواضع و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این باره پیش از این در عالی ترین سطوح از جمله توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شده و وزارت امور خارجه نیز مواضع روشنی داشته است. 


وی افزود: ماهیت قانونی ائتلاف تشکیل شده از منظر حقوق بین الملل محل سوال جدی است و این ائتلاف خارج از مکانیزم های سازمان ملل متحد شکل گرفته است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: علاوه بر این اهداف اعلام شده این ائتلاف در مبارزه علیه تروریسم با برخی اقدام های قبلی و فعلی بانیان اصلی و تعدادی از اعضای آن درزمینه تروریسم همخوانی ندارد. 

افخم با یادآوری ریاکاری سیاسی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم که اکنون پرچمداری مبارزه با داعش را عهده دار شده اند، افزود: مبارزه با تروریسم بیش از آنکه نیازمند ائتلاف های عریض و طویل و مانورهای رسانه ای و تبلیغی باشد، نیازمند اراده سیاسی و پرهیز از بازی های دوگانه درخصوص تروریسم و مصادیق آن است.

وی اظهارداشت: سابقه برخی از اعضای برجسته این ائتلاف نشان می دهد که پرونده ای قطور در استفاده ابزاری از تروریسم و برخورد دوگانه با مصادیق این پدیده دارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر شفافیت مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت مقابله صادقانه و حقیقی با پدیده تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در این زمینه مسوولانه عمل کرده و بر همین مبنا بر ضرورت اقدام مسوولانه و صادقانه همه کشورها در کمک حقیقی به دولت و ملت عراق در روند مقابله با تروریسم و پرهیز از اقدامات مداخله جویانه نظامی و سیاسی در مسایل داخلی کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم تاکید می کند. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *