شناسه خبر: 4893 منتشر شده در مورخ: 1393/6/23 ساعت: 09:32 گروه: اجتماعی  
اماکن بین راهی برای معلولان مناسب سازی نشده است/ انتقاد از سازمان گردشگری

اماکن بین راهی برای معلولان مناسب سازی نشده است/ انتقاد از سازمان گردشگری

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان از برگزرای مرحله دوم اردوی 2 هزار نفری معلولان خبر داد و گفت: اماکن تفریحی و بهداشتی بین راهی برای معلولان مناسب سازی نشده و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وظایف قانونی خود عمل نمی کند.

علی همت محمودنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مرحله دوم اردوی معلولان افزود: این اردو با حضور بیش از دو هزار معلول از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده در تنکابن، رامسر و بابلسر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این اردو به منظور تقویت روحیه معلولان و نشان دادن توانمندیهای آنان به جامعه برگزار می شود، تاکید کرد: در این اردو معلولان جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان به همراه فرزندان خود حضور دارند همچنین در طی این مراسم مسابقات ورزشی و کلاسهای آموزشی ازدواج معلولان و...، برگزار می شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با انتقاد از مناسب سازی نبودن اماکن تفریحی و بهداشتی بین راهی برای استفاده معلولان گفت: محدودیتها در این اماکن به حدی است که رنج و مشقت بین راه بری استفاده معلولان از سرویسهای بهداشتی و امکانات رفاهی بین راه لذت و شعف اردوی دسته جمعی معلولان را تحت الشعاع قرار داده است .

محمود نژاد همچنین با انتقاد از سازمان گردشگری تاکید کرد: این سازمان با تمام بوق و کرنای خود و تبلیغاتی که در خصوص گردشگری انجام می دهد نه تنها کوچکترین خدمتی به معلولان نمی کند بلکه خود را پیرو قوانین و دستورالعمل های مجلس در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر بین راهی برای معلولان متعهد نمی داند.

به گفته وی، براساس قانون جامع مصوب مجلس تمامی دستگاهها ملزم به رعایت مناسب سازی اماکن و معابر تحت نظر خود هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *