شناسه خبر: 4890 منتشر شده در مورخ: 1393/6/23 ساعت: 08:20 گروه: اجتماعی  
اختصاص 350 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات معلولان در کشور

اختصاص 350 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات معلولان در کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور امسال را سال تامین و تجهیز معلولان به وسایل جدید و مدرن دانست و گفت: 350 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این برنامه اختصاص یافته است.

'یحیی سخنگویی افزود: از این رقم که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است تاکنون 235 میلیارد ریال به استانهای کشور ابلاغ شده است. 


وی تجهیز استانها به وسایل مدرن توانبخشی ویژه معلولان را از اهداف این سازمان بیان کرد و اظهار داشت: خرید 800 دستگاه ویلچر برقی و نیز عصای هوشمند از برنامه های این سازمان است. 

وی گفت: عصای هوشمند قرار است به نابینایان با سطح سواد بالا و یا دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا شود. 

سخنگویی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که به معلولان فاقد ویلچر این وسیله اعطا شود و یا معلولانی که سه سال از دریافت ویچلر آنها گذشته ویلچر آنها دوباره تامین شود. 

وی با تاکید بر اینکه 20 سال است در خصوص وضعیت معلولان در کشور تحقیقات علمی انجام نشده است، افزود: نتایج سرشماری در این خصوص قابل استناد نیست و این سازمان در نظر دارد در این خصوص نیز تحقیقاتی انجام دهد. 

سخنگویی بااستناد به آمارهای بهداشت جهانی اعلام کرد: 15 درصد از افراد جامعه دارای معلولیت هستند و بر اساس آخرین آمارها در ایران حدود 16 هزار معلول ضایعه نخاعی وجود دارد. 

معاون سازمان بهزیستی گفت: برای کمک به نگهداری معلولان در خانواده امسال 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به عنوان حق نگهداری معلولان در استانها و مناطق محروم حداکثر به ازای هر معلول یک میلیون ریال پرداخت می شود. 

وی افزود: برای ترخیص معلولانی که به درجه ای از توانمندی رسیده و امکان ترخیص از مراکز را دارند نیز 18 میلیارد ریال پیش بینی شده و به عنوان حق ترخیص به هر خانواری که معلول آنها از این مراکز ترخیص شود بین یک تا یک و نیم میلیون ریال اعطا می شود. 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور شمار معلولان تحت پوشش در مراکز را 100 هزار نفر بیان کرد و گفت: این افراد شامل سالمندان، بیماران روانی و ... هستند که در یک هزار و 800 مرکز در کشور نگهداری می شوند

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *