شناسه خبر: 4881 منتشر شده در مورخ: 1393/6/22 ساعت: 09:01 گروه: اجتماعی  
جزئیات طرحهای پیشگیرانه در آسیبهای اجتماعی/آموزش رفتار مدنی و پیشگیری از آسیبهای نوپدید

جزئیات طرحهای پیشگیرانه در آسیبهای اجتماعی/آموزش رفتار مدنی و پیشگیری از آسیبهای نوپدید

مدیر کل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن تشریح آخرین اقدامات و طرحهای این سازمان در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و نوپدید، از آموزش رفتار مدنی به کودکان خبر داد و گفت: طرح حقوق شهروندی و رفتار مدنی در 5 استان کشور انجام شد و قصد داریم تا پایان سال جاری این طرح را در تمامی استانها اجرایی کنیم.

فرهاد اقطار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح آموزش رفتار مدنی به کودکان و همچنین آموزش حقوق شهروندی به بزرگسالان در گذشته به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و در این طرح مواردی مانند آپارتمان نشینی، احترام به اولیا، آموزش رفتار کودکان در مهدهای کودک، احترام به قومیت ها و اقلیتهای مذهبی و... در 5 منطقه از کشور اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه دو انیمیشن برای این آموزش طراحی شده است، گفت: قرار است بزودی طرح رفتار مدنی به کودکان در قالب یک سی دی آموزشی میان خانواده ها توزیع شود و در قالب یک دایناسور رفتار مدنی به کودکان آموزش داده می شود.

به گفته اقطار، همچنین رایزنی های لازم با صدا و سیما نیز انجام شده که امیدواریم بتوانیم این طرح را در شبکه تلوزیونی اجرایی کنیم.

مدیر کل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: برای افرادی که از تحصیلات پایین تری نیز برخوردارند بروشور و کتابچه هایی تدارک دیده شده که قرار است در سطح کشور آموزش حقوق شهروندی از این طریق در اختیار آنها قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه زبان و فرهنگ هر منطقه متفاوت از شهر و منطقه دیگر است ، تاکید کرد: برهمین اساس استانهای مختلف اقدامات کارشناسی زیادی را در راستای تدوین برنامه آموزشی لازم برای طرح رفتار مناسب شهروندی در هر استان انجام داده اند و با توجه به فرهنگ هر منطقه این طرح اجرایی می شود.

اجرای طرح شناسایی و پیشگیری از آسیبهای نوپدید

اقطار همچنین به آسیبهای نوپدید نیز اشاره کرد و گفت: آسیبهای نوپدید مدتی است که در کشور افزایش یافته و برهمین اساس سازمان بهزیستی اقدامات  و برنامه های زیادی را مختلفی انجام داده که اجرایی می شوند که در درجه اول این آسیبها را به خانواده ها شناسانده و سپس روشهای پیشگیری از آن آموزش داده می شود و همچنین در آخرین اقدام کتابی در خصوص آسیبهای نوپدید چاپ شده که بزودی در اختیار کتابخانه ها، مراکز آموزشی، دانشگاهها، دستگاهها و مقامات مختلف کشوری قرار می گیرد.

به گفته وی، همچنین برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها در قالب جزوه های کوچک آسیبهای نوپدید ارائه می شود.

اقطار اظهار داشت: برخی از آسیبهای نوپدید به حوزه ها و دستگاههای دیگر مرتبط است که لازم است این سازمانها همکاری لازم را در این زمینه با سازمان بهزیستی به عمل آورند.

افزایش اعتبارات آسیبهای اجتماعی

مدیر کل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش بودجه آسیبهای اجتماعی خبر داد و گفت: علاوه بر بودجه بهزیستی قرار است وزارت رفاه نیز اعتباری براساس طرحهایمان تخصیص دهد.

اقطار با اشاره به اینکه بودجه سال جاری سازمان نسبت به سالهای قبل از رشد خوبی برخوردار بوده است، گفت: به تبع آن اعتبار بخشهای مختلف افزایش یافته است.

وی از قول مساعد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش اعتبارات بخش آسیبها خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی نیز در سال جاری توجه ویژه ای به این بخش داشته است.

مدیر کل آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: در سال جاری طرحهای زیادی برای پیشگیری از آسیبهایهای اجتماعی در محیط کار، خانواده ، آموزش پیشگیری از اعتیاد، بلوغ، مشاوره، آسیبهای نوپدید در فضای مجازی و... در استانهای مختلف اجرایی می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *