شناسه خبر: 4876 منتشر شده در مورخ: 1393/6/19 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
بهزیستی دیگر وسایل بی‌کیفیت خریداری نمی‌کند

بهزیستی دیگر وسایل بی‌کیفیت خریداری نمی‌کند

رییس سازمان بهزیستی کشور خطاب به تولیدکنندگان وسایل کمک توانبخشی گفت: تولیدکنندگان باید بدانند بهزیستی دیگر وسایل بی‌کیفیت خریداری نمی‌کند؛ تمامی وسایل باید دارای کیفیتی مساوی و یا بالاتر از استاندارد جهانی باشند تا بتوانیم در این زمینه تولیدکننده و نه واردکننده باشیم.

 همایون هاشمی در اولین نمایشگاه ملی وسایل کمک توانبخشی ، افزود: سازمان بهزیستی بزرگترین خریدار وسایل کمک توانبخشی است و سالانه 35 تا 40 میلیارد تومان، بودجه به این امر اختصاص می‌دهد.


وی تصریح کرد: نهایت آرزوی یک معلول این است که بتواند با استقلال نسبی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد، باید به عنوان مسوولان نهایت تلاش خود را در این زمینه داشته باشیم.


وی در پایان گفت: درخواست ما از دولت خصوصا در بخش توانبخشی این است که آمارهای پایش شده دقیق داشته باشیم تا بتوانیم با آمارهای درست از عملکرد سازمان دفاع کنیم.


 یحیی سخنگویی، معاون امور توانبخشی امور سازمان بهزیستی نیز در این مراسم گفت: برای اولین بار در سال جاری سازمان بهزیستی 35 میلیارد برای خرید تجهیزات کمک توانبخشی بودجه اختصاص داده و این در حالیست که این رقم در سال گذشته 17 میلیارد و درسال 91، 7.5 میلیارد تومان بوده است.


وی ادامه داد: امسال 23.5 میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات کمک توانبخشی به استان‌ها ابلاغ شده است.


سخنگویی با اشاره به اینکه 15 درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: این رقم رو به افزایش است.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: پیشرفت بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی مناسب باعث افزایش حضور معلولان در جامعه شده است. همچنین حرکت جامعه به سمت سالمندی است و باید بتوانیم وسایل توانبخشی را مجهزتر کنیم تا نیازهای این افراد شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان برآورده شود.


سخنگویی ضمن انتقاد از نبود آماری شفاف و دقیق از تعداد معلولان کشور گفت: این امر باعث شده است بهزیستی در ارائه خدمات با چالش‌های جدی روبرو شود.


وی در ارتباط با وسایل کمک توانبخشی نیز گفت: جامعه باید با تکنولوژی‌های روز هماهنگ و کیفیت جایگزین قیمت شود.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: آموزش در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و باید حتما در کنار ارائه وسایل به معلولان آموزش‌های لازم نیز برای استفاده و نگهداری آنها ارائه شود

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *