شناسه خبر: 4853 منتشر شده در مورخ: 1393/6/17 ساعت: 09:47 گروه: اقتصادی  
ارزش سهام عدالت ۳ میلیون تومان شد

ارزش سهام عدالت ۳ میلیون تومان شد

پـس از آنـکه رئیــس سـازمـان خصوصی‌سازی‌ هفته گذشته در سخنانی جنجالی از بی‌اعتباری سهام عدالت سخن گفت، مقام‌های مسئول به تکاپو افتاده‌اند تا گره عرضه سهام عدالت را بازکنند.

در تازه‌ترین واکنش مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت اعلام کرد: ارزش سهام عدالت برای هر فرد به ۳ میلیون تومان رسیده است.داریوش پاک بین گفت: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم سهام عدالت خود را به‌صورت وکالتی هم نفروشند زیرا غیرقانونی است و باعث زیان دوطرف معامله می‌شود. کسانی هم که برگه سهام عدالت خود را گم کرده‌اند نگران نباشند چون مدارک آنها در سامانه این طرح ثبت شده است. او تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال تکلیف آزادسازی خرید و فروش و مالکیت سهام عدالت مشخص شود.

  • نحوه مدیریت سهام عدالت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم با تأکید بر اینکه دولت نهم و دهم در امر واگذاری بنگاه‌های دولتی به درستی عمل نکرد و از هدف اصلی خود فاصله گرفت، افزود:‌ دولت برای نحوه مدیریت سهام عدالت و نحوه واگذاری بنگاه‌های دیگر طرح جدید ارائه کند. حسین امیری خامکانی افزود: متأسفانه واگذاری‌ها بابت رد دیون و سهام عدالت بوده و درمدیریت مالی و فنی بنگاه‌ها تغییری ایجاد نشده است از این‌رو دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد.

  • بررسی واگذاری سهام عدالت در مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد بررسی نحوه واگذاری سهام عدالت در یک جلسه غیرعلنی را مطرح کرد و گفت: درخواست من این است که در یک جلسه غیرعلنی گزارشی ارائه شود وسپس تصمیم‌گیری کنیم، شاید تحقیق و تفحص دراین باره که درگذشته چه شده و درآینده چه خواهد شد لازم باشد. روبرت بگلریان، درباره این سخن رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ مبنی بر اینکه برگه‌های سهام عدالت فعلا اعتباری ندارد، گفت: به هرحال برای مردم توقعاتی ایجاد شده و برای برگه‌های سهام عدالتی که در دست دارند در مقطعی سود هم دریافت کردند. بهتر است ابتدا رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گزارشی ارائه کند.

  • تلاش برای آزادسازی سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: امیدواریم لایحه دولت به‌زودی تقدیم مجلس شود. محمدرضا پورابراهیمی گفت: ارزش این سهام 90هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر 56هزار میلیارد تومان سهم مردم و بقیه سهم دولت است و تلاش می‌کنیم برای سهم دولت و پرداخت تفاوت آن راه‌حل مناسبی پیدا کنیم و سهم مردم متناسب با پرداخت هزینه آن آزاد شود. ارزش سهام عدالت هر فرد در این شرایط تا 1.5میلیون تومان هم می‌رسد.

پورابراهیمی افزود: دولت در سال‌جاری بحث آزادسازی سهام عدالت را در دستور کار جدی قرار داده و وزیر اقتصاد هم توضیح داده است به‌زودی لایحه آن را ارائه خواهد کرد. وی تأکید کرد: جلسات فشرده‌ای داریم تا در شرایط مطمئن بتوانیم برگه‌های فاقد ارزش در اختیار مردم را دارای ارزش واقعی کنیم و حق‌مالکیت داشته باشند و سود هم بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *