شناسه خبر: 4834 منتشر شده در مورخ: 1393/6/15 ساعت: 11:38 گروه: اجتماعی  
اختصاص اعتبار 2 میلیاردی برای کمک هزینه نگهداری معلولان در خانه/مناطق محروم در اولویت قرار دارند

اختصاص اعتبار 2 میلیاردی برای کمک هزینه نگهداری معلولان در خانه/مناطق محروم در اولویت قرار دارند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص اعتبار دو میلیاردی برای کمک هزینه نگهداری معلولان در خانه با اولویت مناطق محروم کشور خبر داد.

یحیی سخنگویی  از افزایش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان‌های محروم کشور در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: براساس این طرح  افراد آموزش دیده، خدمات توانبخشی رایگان را در خانه به معلولان تحت پوشش ارائه می‌ کنند.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار دو میلیاردی برای کمک هزینه نگهداری معلولان در منزل خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح در استان‌های محروم آغاز و در حقیقت باید گفت طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده بر توانبخشی افراد معلول در کنار خانواده متمرکز شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده، دوره درمان 6 ماهه برای افراد پیش‌بینی شده است تا فرد به استقلال فیزیکی برسد، اما در صورت نیاز این مدت تا 2 سال قابل تمدید است.

سخنگویی در خاتمه اظهار کرد: در حقیقت خانواده‌ای که دارای فرد معلول است و صلاحیت کافی را دارا باشد می‌تواند از طریق سازمان آموزش‌های لازم را دریافت و خود نقش مراقب را ایفا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *