شناسه خبر: 4802 منتشر شده در مورخ: 1393/6/11 ساعت: 13:20 گروه: بهداشت و سلامت  
3 واکسن تا پایان سال جزو برنامه ملی واکسیناسیون قرار می‌گیرد
رئیس سازمان غذا و دارو:

3 واکسن تا پایان سال جزو برنامه ملی واکسیناسیون قرار می‌گیرد

دیناروند از اضافه شدن 3 واکسن پنتاوالان، فلج اطفال تزریقی و پنوموکوک به برنامه ملی واکسیناسیون تا پایان سال خبر داد.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در در خصوص اقدامات دارویی این سازمان در تهیه بهداشتی طرح تحول گفت: اولین اقدام جهت تامین دو واکسن جدید است که واکسن پنتاوالان از نیمه دوم سال وارد برنامه ملی واکسیناسیون شود. ما چهار قلم از این واکسن را داشتیم که واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا هم به این مجموعه اضافه شده و 5 واکسن در غالب یک واکسن به فرد تزریق می‌شود. 
 
وی ادامه داد: دو واکسن دیگر واکسن تزریقی فلج اطفال و پنوموکوک است که در تلاش هستیم تا پایان سال آن را وارد برنامه ملی واکسیناسیون کنیم. در حال حاضر واکسن پنوموکوک در کشور وجود دارد که به برخی از افراد با شرایط خاص تزریق می‌شود اما اینکه به صورت رایگان در برنامه واکسیناسیون قرار گیرد مورد تصویب قرار گرفته است. 
 
دیناروند در خصوص داروهای شبکه بهداشتی و درمان عنوان کرد: 51 قلم دارو در خانه بهداشت به طور کامل تامین می‌شود که 350 قلم دارویی که تحت پوشش بیمه روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر است تقریبا نسبت به دوره قبلی دو برابر می‌شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: چهار تا 5 مکمل جدید برای پیشگیری از بیماریهای مختلف در افراد پر خطر مثل زنان باردار و کودکان در این بسته دیده شود که در اختیار نیازمندان قرار می گیرد. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *