شناسه خبر: 4705 منتشر شده در مورخ: 1393/6/4 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
103 بانوی سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی دشتستان خودکفا شدند

103 بانوی سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی دشتستان خودکفا شدند

رییس اداره بهزیستی دشتستان گفت: 103بانوی سرپرست خانوارزیر پوشش این نها دریکسال اخیر با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی خودکفا شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند.

علیرضا هوشیار درگفت وگو با ایرنا، افزود: ارتقای شاخص سلامت، رفاه و توانمندی مردم و نیازمندان جامعه هدف بهزیستی است.

وی توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی گروه هدف بهزیستی از برنامه های این اداره عنوان کرد و ادامه داد: سه هزار و18خانوار در دشتستان مستمری بگیر بهزیستی هستند که سالانه بیش از 20میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می شود.

هوشیار اضافه کرد: پرداخت70 کمک هزینه مسکن، ایجاد 120شغل پایدار براساس تسهیلات بلاعوض گروه های همیار، پرداخت بیمه 800 زن سرپرست خانوار و چهار میلیارد ریال کمک موردی در زمینه های مختلف از دیگر خدمات ارایه شده به مددجویان زیر پوشش بهزیستی دشتستان است.

رییس اداره بهزیستی دشتستان درزمینه خدمات رسانی به سالمندان گفت: این اداره علاوه بر خدمات رسانی به افرادی که در خانه های سالمندان نگه داری می شوند برای ترویج فرهنگ نگهداری سالمندان توسط فرزندان آنها و جلوگیری از ایجاد تبعات عاطفی، برای نگهداری 45 سالمندی که درخانه های خودشان نگهداری می شوند، 11میلیون ریال پرداخت کرده است.

هوشیار اظهار کرد: دربحث توانبخشی در حوزه فرهنگی نیز دو میلیارد و 200میلیون ریال شهریه دانشجویی به 250 نفر و510میلیون ریال لوازم التحریر به یکهزارو 20 دانش آموز درحوزه اجتماعی و توانبخشی هزینه شده است.

وی تدوین 28برنامه فرهنگی، مهارت آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که یکی از خدمات بسیار موثر آن آموزشهای قبل از ازدواج است و در یکسال اخیر 800نفر از طریق این آموزشها مشاوره قبل از ازدواج دریافت کرده اند، از دیگر فعالیت های این اداره است.

هوشیار افزود: همچنین واحد خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز با ارایه مشاوره به افرادی که متقاضی طلاق بوده اند باعث شده 20درصد این اختلاف ها افراد به سازش منجر شود.

وی افتتاح کمپ درمان اعتیاد در شبانکاره، همایش راه یافتگان معلولان استان به مسابقات قرانی کشور، افتتاح کارگاه بسته بندی مواد غذایی ویژه زنان سرپرست خانوار در گروه همیار، کارگاه آموزشی تحیکم بنیاد خانواده و بازدید از سرای سالمندان و منازل مددجویی از برنامه های بهزیستی در هفته دولت عنوان کرد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *