شناسه خبر: 4685 منتشر شده در مورخ: 1393/6/2 ساعت: 09:19 گروه: فرهنگی  
انجمن هنری معلولان تاسیس شود

انجمن هنری معلولان تاسیس شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: با سازمان‌های مردم نهاد و با کمک معلولان به ویژه معلولانی که در حوزه تئاتر دستی بر آتش دارند می‌توان یک انجمن هنری راه‌اندازی کرد.

سیداصغر فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، با بیان اینکه سومین جشنواره تئاتر در اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تئاتر معلولان به دلیل جنبه درمانی آن مورد توجه قرار دارد و باید در این زمینه کارهای بسیاری انجام شود.

 

وی افزود: تئاتر معلولان از سال 1380 در سازمان بهزیستی کل کشور شروع به کار کرد و در آن سال 16 گروه نمایش در این زمینه فعالیت کردند، اما پارسال 360 گروه نمایش متشکل از معلولان و بیماران اعصاب و روان در کل کشور به فعالیت پرداختند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تئاتر معلولان برای بیماران اعصاب و روان خاصیت درمانی بسیاری دارد، ادامه داد: اصفهان از فعال‌ترین استان‌ها در زمینه تئاتر معلولان است و به دلیل اینکه در گذشته تجربه جشنواره تئاتر در اصفهان وجود داشت، جشنواره سوم را نیز بر دوش استان اصفهان گذاشتند.

فیاض با بیان این‌که دو ماه برای فراخوان متن‌های نمایش وقت داده شده، اضافه کرد: آثار ارسال شده به مدت یک ماه به وسیله داوران بازخوان، مطالعه و نتیجه به گروه‌ها اعلام می‌شود. متن‌هایی که مورد پذیرش قرار گرفتند سه ماه وقت دارند تا تمرین کنند.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف تئاتر معلولان، گفت: بحث تئاتر حتی در بین افراد سالم نیز مورد غفلت واقع شده است. تئاتر در حوزه هنری، تهران و استان‌های دیگر همچون اصفهان مورد بی‌مهری قرار گرفته و در مورد معلولان اصلا بحث نشده است.

فیاض با تاکید بر این‌که تئاتر معلولان جای پیشرفت بسیاری دارد، اظهار کرد: به وسیله سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی و همچنین با کمک حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان نشست‌های گوناگونی داشت و با کمک معلولان به ویژه معلولانی که در حوزه تئاتر دستی بر آتش دارند یک انجمن هنری راه‌اندازی کرد. این کار به ویژه با سازمان‌های مردم نهاد قابل اجراست.

وی با ابراز امیدواری برای موفقیت سومین جشنواره معلولان افزود: موسیقی درمانی هم جزء یکی از برنامه‌های مراکز توانبخشی است که برای اصلاح رفتار و نظم و انضباط برای معلولانی که ممکن است در خانه مشکل داشته باشند، اجرا می‌شود. یک جشنواره استانی نیز دو سال پیش اجرا کردیم. جشنواره کشوری هم در این زمینه وجود دارد و امیدواریم سال آینده اگر جشنواره کشوری برگزار شود، در آن شرکت کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *