شناسه خبر: 4647 منتشر شده در مورخ: 1393/5/29 ساعت: 13:21 گروه: اجتماعی  
بهره مندی 1200 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی از کمک هزینه شهریه

بهره مندی 1200 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی از کمک هزینه شهریه

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: یک هزار و 200 دانشجو تحت پوشش بهزیستی در حال حاضر از کمک هزینه شهریه دانشجویی بهزیستی بهره مند می شوند.

مرتضی مکاریان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی بهزیستی در حال حاضر 300دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: در صورت رعایت توصیه های پزشکی هیچگونه محدودیتی برای فعالیت روزمره از جمله تحصیل ،اشتغال ،ازدواج و ورزش بیماران MS وجود نداردو آنها می توانند براحتی تحصیل نمایند.

این مسئول با اشاره به ادامه فعالیت بیماران MS در کلیه امور زندگی خاطر نشان کرد:این بیماران می توانند با مراجعه به سایت سنجش و ثبت نام در رشته های مرکز علمی کاربردی بهزیستی از تسهیلات لازم بهره مند شوند.

 

*رشته های مرکز علمی کاربردی بهزیستی زنجان

وی رشته های مرکز علمی کاربردی بهزیستی در دوره های کارشناسی را  آسیب شناسی اجتماعی گرایش پیشگیری از اعتیاد،کارشناسی مددکاری اجتماعی گرایش خانواده و تربیت مربی پیش از دبستان عنوان کرد.

مکاریان گفت: برای آغاز تحصیل در مقطع کاردانی متقاضیان می توانند در رشته های تربیت مربی پیش  از دبستان،اصلاح و تربیت و مددکاری اجتماعی ثبت نام نمایند.

وی یادآور شد:یک هزار و 200 دانشجو تحت پوشش بهزیستی در حال حاضر از کمک هزینه شهریه دانشجویی بهزیستی بهره مند می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بهزیستی یار و یاور انجمن MS است و تلاش می کند مشکلات بیماران مبتلا به MS را مرتفع نماید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با ابراز خرسندی از فعالیت انجمن  MSدر زنجان افزود: این انجمن آرام و متواضعانه به 600  بیمار مبتلا به  MSتحت پوشش خدمات رسانی می کند.

 

*وجود هزار بیمار MS در زنجان

وی با اشاره به تأسیس 5ساله انجمن  MSدر زنجان و تحولات مثبت اظهار داشت: پیش بینی می شود نزدیک به هزار بیمار مبتلا به MS در استان زنجان وجود داشته باشند.

این مقام مسئول ابراز داشت: بهزیستی با نگاه تخصصی به این انجمن امیدوار است بتواند در زمینه پیشگیری ،درمان و ساخت محل انجمن ام اس به این مجموعه کمک نماید.

وی با اشاره به بخش پیشگیری و شناسایی سریع عوامل بیماری خواستار توجه بیش از پیش به اطلاع رسانی در این زمینه شد و خاطر نشان کرد: تشکیل ملاکهای آموزشی و اطلاع رسانی عمومی می تواند مردم را با این بیماری آشنا کند و استرس بیماران را کمتر نماید.

وی خواستار تمرکز وساخت یک پژوهشگاه در ساختمان انجمن MS شد تا مطالعات و تحقیقات علمی در مورد این بیماری صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست"درهای باز"بهزیستی تصریح کرد: خیرین می توانند با ورود به بهزیستی حوزه دلخواه خود را جهت یاری و کمک به مددجویان انتخاب نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *