شناسه خبر: 4634 منتشر شده در مورخ: 1393/5/29 ساعت: 10:03 گروه: اجتماعی  
قانون استخدام معلولان در پست‎های مدیریتی و خدماتی مورد توجه باشد

قانون استخدام معلولان در پست‎های مدیریتی و خدماتی مورد توجه باشد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان با اشاره به قانون جامع معلولان از مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان خواستار اجرای قانون استخدام معلولان در پست‎های مدیریتی، دفتری و خدماتی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس خانعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: معلولان در رشته‎های کشت گیاهان آپارتمانی، کفاشی، درودگری، منبت‎کاری، قالی‎بافی و ... مهارت کسب می‎کنند.

وی از شورا و شهرداری خواست تا از معلولان در بخش‎های خدماتی، باغبانی و ... به کارگیری کند و افزود: معلولان در این رشته‎های تحصیلی دارای مدرک فنی و حرفه‎ای هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: وظیفه آموزش و پرورش سرویس‎دهی نیست، پراکندگی بالا سبب شده تا شاهد ریزش تعداد دانش‎آموزان استثنایی در مقاطع تحصیلی باشیم.

خانعلی بیان کرد: آموزش و پرورش استثنایی گلستان 399 روستا و 119 شهر را زیرپوشش قرار داده است.

وی از ثبت‎نام 2 هزار دانش‎آموز معلول در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهای گلستان در مقاطع مختلف پیش دبستانی، راهنمایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، دانش‎آموزان کم‎بینا، کم‎شنوا، کم‎توان ذهنی، جسمی حرکتی، دارای معلولیت چندگانه، با مشکلات اخلاقی رفتاری و هیجانی وجود دارد که آسیب‎پذیرترین قشر هستند.

خانعلی بیان کرد: تعمیق، تامین و بسط یادگیری در معلولان دانش‎آموز بدون ارتباط و کمک دستگاه‎های اجرایی حمایتی و خدماتی قابل تحقق نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان با اشاره به اینکه امکانات در مدارس استثنایی باید هدفمند باشد، یادآور شد: در مدرسه چاله‎باغ فضایی مهیا شده که وسایل بازی کم‎خطر در اختیار دانش‎آموزان معلول قرار بگیرد.

خانعلی با بیان اینکه برای ایاب و ذهاب دانش‎آموزان استثنایی باید فکری اندیشیده شود، ابراز کرد: دانش‎آموزان معلول نمی‎توانند همانند دانش‎آموزان عادی از امکانات استفاده کنند لذا باید در این راستا برنامه‎ریزی مناسب اتخاذ شود.

وی با اشاره به تنگناهای اقتصادی بیان کرد: طی دو سال گذشته ایاب و ذهاب معلولان رایگان بود اما این مسئله اکنون برای پوشش قرار دادن دانش‎آموزان معلول کاهش یافته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *