شناسه خبر: 4610 منتشر شده در مورخ: 1393/5/26 ساعت: 10:28 گروه: سیاسی  
ضرورت جذب سه درصدی معلولان در استخدام‌های تامین اجتماعی/ تامین اجتماعی خلاف قانون عمل نکند

ضرورت جذب سه درصدی معلولان در استخدام‌های تامین اجتماعی/ تامین اجتماعی خلاف قانون عمل نکند

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس، با تاکید بر ضرورت جذب سه درصدی معلولان در استخدام‌های تامین اجتماعی، گفت: متاسفانه با وجود آنکه این امر باید اولویت سازمان تامین اجتماعی باشد اما شاهد بی‌توجهی نسبت به آن هستیم.

فاطمه آلیا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری درج آگهی استخدام تامین اجتماعی در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار، افزود: سازمان تامین اجتماعی مجوز جذب نیرو دارد و بر اساس قانون، آگهی استخدام را در روزنامه‌ها و جراید کثیر‌الانتشار برای اطلاع‌رسانی مردم منتشر می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به این آگهی‌ها از رئیس سازمان تامین اجتماعی درخواست کردیم تا در این استخدام‌ها  3 درصد سهمیه استخدامی به معلولان اختصاص داده شود که وی نیز این درخواست را پذیرفت اما متاسفانه در آخرین آگهی که روز گذشته 25 مرداد به چاپ رسید این موضوع مورد توجه قرار نگرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد تامین اجتماعی نسبت به آگهی استخدام در این سازمان، تصریح کرد: جذب 3 درصدی معلولان از مواردی بود که در این آگهی به آن توجه نشده است در حالی که بر اساس وعده رئیس سازمان تامین اجتماعی این اقدام باید صورت می‌گرفت.

وی با یادآوری پیگیری انجام شده نسبت به بی‌توجهی در آگهی استخدام تامین اجتماعی در جذب 3 درصدی معلولان در این سازمان، افزود: من این موضوع را با معاون پارلمانی تامین اجتماعی درمیان گذاشتم اما وی معتقد بود که این درخواست به سازمان بهزیستی اعلام شده تا افراد واجد الشرایط را معرفی کنند.

آلیا تاکید کرد: به نظر می‌رسد این‌گونه اقدامات اجرای قانون نیست و باید در همین اطلاعیه و آگهی که در روزنامه‌ها است جذب نیروی 3درصدی معلولان مورد توجه قرار می‌گرفت؛‌ حال انتظار داریم تا سازمان تامین اجتماعی با انتشار آگهی دوباره اصلاحیه‌ای زده و این نکته را در آگهی لحاظ کنند.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی، گفت: به طور حتم این موضوع را از رئیس سازمان تامین اجتماعی پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *