شناسه خبر: 4584 منتشر شده در مورخ: 1393/5/22 ساعت: 14:51 گروه: بهداشت و سلامت  
برخورد با 5 کارخانه لبنی متخلف
رئیس سازمان ملی استاندارد:

برخورد با 5 کارخانه لبنی متخلف

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از متوقف شدن تولید برخی محصولات لبنی و برخورد با پنج کارخانه متخلف خبر داد و گفت: دولت تصمیم گرفته است که واردات روغن پالم را تا سال 95 به 15 درصد کاهش دهد.

 نیره پیروز بخت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کارخانجات لبنی متخلف که از روغن پالم استفاده می کنند، افزود: سازمان استاندارد در راستای این امر هجمه ای به بازار و واحدهای تولیدی آورد و تعداد زیادی را آزمایش کرد که خوشبختانه مشکل زیادی مشاهده نشد.


وی با بیان اینکه در شیر مشکلی وجود نداشته است گفت: در لبنیات پر چرب مانند ماست و پنیز مواردی را مشاهده و با آنها برخورد کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه این سازمان و وزارت بهداشت کارخانه های متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد، افزود: هر زمان اسامی را به مراجع قضایی اعلام کردیم، به طور حتم اسامی آنها را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

پیروزبخت با تأکید بر شناسایی پنج کارخانه لبنی متخلف، ادامه داد: البته باید متذکر شوم بحث روغن پالم نبوده و نیست، بلکه در این زمینه بحث چربی های گیاهی مطرح است.

وی اظهار داشت: باید وارد این فاز شویم که استفاده از روغن پالم را در محصولات دیگر کم کنیم، چرا که در لبنیات خیلی زیاد نیست.

پیروز بخت با بیان اینکه روغن پالم هم اکنون بیشترین حجم روغن سرخ کردنی را تشکیل می دهد، اظهار داشت: بیشترین روغنی که به خاطر تحریم ها وارد کشور می شد، روغن پالم است البته این روغن، روغن بدی نیست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سرانه مصرف روغن پالم ایران از سرانه این روغن در اروپا خیلی کمتر است، تصریح کرد: در اروپا سرانه 12.5 کیلوگرم است و برای ما 10 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر بیشتر از ایران روغن پالم استفاده می کنند، گفت: هم اکنون مردم از روغن پالم ترسیده اند، اما بعد از مشکلی که پیش آمد دولت وارد این سیاست گذاری شد که واردات این روغن را تا سال 95 به 15 درصد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در سال های 90 و 91 حدود 50 درصد روغن های وارداتی پالم بود، ولی امسال به 30 درصد و سال 95 به 15 درصد می رسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: مردم نگران نباشند، چرا که با متخلفان برخورد کرده ایم و حتی بازرسان به داخل کارخانه ها رفته اند تا وجود روغن پالم در این کارخانه ها را بررسی کنند.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون این موضوع کنترل شده است و سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت تمام روغن های موجود را جمع آوری کرده اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *