شناسه خبر: 457 منتشر شده در مورخ: 1392/8/7 ساعت: 22:35 گروه: اجتماعی  
برخورد جدی وزارت بهداشت «زیرمیزی»
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان اعلام کرد

برخورد جدی وزارت بهداشت «زیرمیزی»

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان با اشاره به ورود جدی و فعال وزارت بهداشت برای ریشه یابی و برخورد پایه ای با پدیده دریافت غیرمتعارف از تشکیل «کمیتۀ گردشگری سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایران سپید  سید سجاد رضوی مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: حوزه‌های فعال در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ادارات نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با شناسائی موارد دریافت غیرمتعارف توسط پزشکان و یا اعلام شکایات مردمی در این خصوص به صورت قاطعانه با این پدیده برخورد منطبق با قوانین می‌کنند. 

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت افزود: امیدواریم با این برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام و همکاری تمامی مراجع موثر در حذف علل این معضل، پدیده مذکور کاهش و در نهایت از جامعه پزشکی حذف شود. 

رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث گردشگری سلامت، بیان داشت: در راستای ورود فعال و پویای کشور به عرصه گردشگری سلامت و بهره مندی نظام سلامت از افزایش درآمد حاصل از رونق ورود گردشگران سلامتی و همچنین مطابق با سند چشم انداز 20ساله و قانون برنامه پنجم توسعه، آئین نامه اخذ خدمات گردشگری سلامت (7879/400/د مورخ 4/10/90) و همچنین دستورالعمل مراکز درمانی مجاز برای فعالیت در زمینه گردشگری سلامت تدوین، و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. 

وی افزود: برای ایجاد همدلی و هماهنگی سازمانهای درگیر در بحث گردشگری سلامت و ساماندهی وضعیت گردشگری سلامت در کشور و ارتقای سطح جمهوری اسلامی ایران در صنعت گردشگری سلامت برای رقابت با کشورهای پیرامون «کمیته گردشگری سلامت» در معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این کمیته با نظارت دقیق بر فرآیند گردشگری سلامت سعی در ساماندهی شرکت‌ها و دفاتر خدمات گردشگری سلامت با تمرکز در سیاست گذاری‌ها و پرهیز از موازی‌کاریها در صنعت گردشگری سلامت کرده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *