شناسه خبر: 4544 منتشر شده در مورخ: 1393/5/19 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
آغاز فعالیتهای بهزیستی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی

آغاز فعالیتهای بهزیستی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری مرکز اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز فعالیتهای جدید بهزیستی در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: در حوزه پیشگیری، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی را دنبال می‌کنیم.

مجید رضازاده در برنامه "ره آورد" شبکه رادیویی سلامت با اعلام این خبر افزود: فضای مجازی، فضایی است که افراد زیادی نسبت به آن راغب هستند و از آن استفاده می کنند؛ که اگر ما نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را به کودکان و مردم آموزش دهیم، قطعاً آسیب زا نخواهد بود؛ و در صورتی که از این فضا بدرستی بهره گیری نشود، آسیب زا خواهد بود. از این رو سازمان بهزیستی برنامه ای را در جهت پیشگیری از آسیب های فضای مجازی، به صورت آگاه سازی نوجوانان آغاز کرده است که در حال حاضر 6 نسخه مطالب آموزشی تهیه و در مراکز پرگیرنده نصب گردید. همچنین تلاش داریم تا این آموزشها را در کنار آموزش مهارت های زندگی قرار داده و به آن را گروههای هدف آموزش دهیم.

وی در ادامه به فعالیتهای باشگاههای مثبت اشاره کرد و گفت: این باشگاهها برای افرادی مبتلا به ایذر راه اندازی شده است. اگر بخواهیم ایذر را در کشور کنترل کنیم باید از دو راه، پیشگیری از ابتلا شدن افراد و توانمند کردن افراد مبتلا به ایذر اقدام کنیم. ما باید از آنها حمایتهای اجتماعی و معیشتی داشته باشیم تا ویروس HIV به دیگران منتقل نشود. یکی از راههایی که در این زمینه می شود، پیشگیری مثبت است یعنی ویروس را از مبدأ کنترل کنیم، که باشگاههای مثبت همین است، در آن آموزش می دهیم و بیماران را حمایت و به آنها مشاوره می دهیم.

رضازاده خاطرنشان کرد: در کشور ما معضل اعتیاد را تمامی مردم لمس کرده اند که بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، 60 درصد از بار درمانی اعتیاد و حمایتهای اجتماعی آنها بر عهده سازمان بهزیستی است که سال گذشته قریب به 500 هزار نفر را در مراکز، پذیرش و به درمان آنها کمک کردیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *