شناسه خبر: 4519 منتشر شده در مورخ: 1393/5/15 ساعت: 10:58 گروه: دانش و فن آوری  
عینک هوشمند "Star Trek-style" به یاری افراد کم بینا می‌آید

عینک هوشمند "Star Trek-style" به یاری افراد کم بینا می‌آید

عینک هوشمند " Star Trek-style" که امکان دیدن محیط اطراف را برای کم بینایان فراهم می آورد، تحول جدیدی در دنیای ساخت عینک های هوشمند است که به زندگی افراد و کم رنگ تازه ای می بخشد.

به گزارش ایران سپید  این عینک مجهز به واحد پردازش رایانه ای بسیار کوچک و یک دوربین فیلمبرداری است که بر روی قاب عینک نصب شده است. همچنین عینک هوشمند Star Trek-style از نرم افزار ویژه ای برخوردار است که دیدن تصاویر نزدیک را از طریق عدسی عینک فراهم می آورد. این عینک که پروژه مشترک بین دانشگاه آکسفورد و موسسه رویال نشنال می باشد در انجمن خیریه گوگل ۵۰۰ هزار پوند کمک مالی دریافت کرده است.

این میزان پول هزینه مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ عینک هوشمند را فراهم می سازد. عینک هوشمند جدید که سال ۲۰۱۶ آماده فروش می شود به یاری افراد کم بینا شتافته ،اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و باعث ارتباط بهتر آنها با دیگر افراد می شود. موسسه رویال نشنال امیدوار است که در مدت ۱۸ ماه ینده زندگی ۱۰۰۰ نفر از افرادی که مشکل بینایی دارند را نجات داده و نمونه های ارزان قیمت عینک هوشمند را برای آنها تولید کند. دکتر هیکس، استادیار بالینی دانشگاه آکسفورد می گوید:" هدف ما از ساخت این عینک محصولی است که شبیه عینک های معمولی به نظر برسد و قیمت آن همانند یک گوشی هوشمند باشد."

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *