شناسه خبر: 4443 منتشر شده در مورخ: 1393/5/4 ساعت: 15:04 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در اندیمشک
رئیس اداره بهزیستی اندیمشک خبر داد

اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در اندیمشک

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایران سپیدبهمن رشنو در اندیمشک اظهار کرد: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی شهرستان، گروه‌های اجتماعی محور و سازمان‌های مردم نهاد در سطح روستاهای بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی این شهرستان اجرا می‌گردد.

وی افزود: در این طرح، آگاه‌سازی‌های لازم در ارتباط با مراقبت از کودک، توصیه‌های پیش از ازدواج و بچه‌دار شدن، توصیه‌های دوران بارداری، تغذیه دوران بارداری و شیردهی، انتخاب همسر و بیماری‌های استخوانی به افراد ارائه می‌گردد.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک اضافه کرد: پیشگیری از نابینایی، ناشنوایی، بیماری‌های عفونی و معلولیت‌های جسمی و ذهنی از دیگر مواردی است که در طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به روستائیان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف کاهش هزینه‌های اقتصادی ناشی از بروز معلولیت‌ها در خانواده، کاهش احتمال بروز معلولیت‌ها در خانواده و افزایش سطح آگاهی و دانش پدران و مادران ساکن در روستاها اجرا می‌گردد.

رشنو با بیان اینکه این آموزش‌ها با همکاری نهضت سوادآموزی و گروه‌های اجتماعی محور و مردم نهاد در شهرستان انجام می‌شود تصریح کرد: در این برنامه 11 عنوان کتابچه و بسته آموزشی در مورد علل ایجاد کننده معلولیت‌ها و راه‌های پیشگیری از آن به کارشناسان پیشگیری و فرهنگی ارگان‌های هدف از جمله نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد آموزش داده می‌شود تا آنان این آموزش‌ها را به افراد تحت پوشش این طرح آموزش دهند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با اجرای این طرح و بالا رفتن سطح آگاهی و بینش روستائیان شاهد کاهش آمار معلولیت‌ها ناشی از این عوامل در سطح روستاهای شهرستان باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *