شناسه خبر: 4406 منتشر شده در مورخ: 1393/5/1 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
مراکز تفریحی ویژه جانبازان و معلولان در اصفهان ایجاد می‌شود
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان:

مراکز تفریحی ویژه جانبازان و معلولان در اصفهان ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: راه‌اندازی مراکز تفریحی ویژه جانبازان و معلولان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی بقایی اظهار کرد: ایجاد مراکز تفریحی ویژه معلولان در شهر اصفهان یکی از دغدغه‌های سازمان فرهنگی تفریحی است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد مراکز تفریحی ویژه جانبازان و معلولان افزود: اکنون در اصفهان باغ‌های بانوان، مراکز تفریحی ویژه بانوان هستند و سالمندان، کودکان و نوجوانان از مراکز تفریحی نظیر باغ تجربه و جزیره بازی استفاده می‌کنند اما هنوز مرکز تفریحی ویژه معلولان و جانبازان در شهر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به وجود 240 هزار معلول در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: به دلیل آنکه در شهرها زیرساخت‌های ویژه برای معلولان طراحی نشده، تصور می‌کنیم تعداد این افراد اندک است و از برنامه ریزی برای ایجاد امکانات ویژه برای آن‌ها غفلت می‌کنیم.

بقایی خاطرنشان کرد: ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان گروهی از شهروندان ساکن در شهر هستند که همانند دیگر افراد به امکانات و خدمات تفریحی ویژه نیاز دارند.

وی به فصل تابستان و دغدغه خانواده‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت همه اعضای خانواده اشاره و اظهار کرد: معلولان و جانبازان به دلیل محدودیت‌های جسمی و حرکتی، امکان استفاده بهینه از مراکز عمومی شهر را ندارند و ضروری است برنامه جامعی با همکاری دستگاه‌های مسئول نظیر بهزیستی برای فراهم کردن مراکز ویژه تفریحی و آموزشی ویژه برای پر کردن اوقات فراغت آن‌ها تدوین شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ادامه داد: در ایجاد مرکز تفریحی ویژه معلولان باید به شیوه طراحی و معماری فضا، سهولت تردد، ایجاد امکانات و خدمات ویژه و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تفریحی مناسب برای نشاط و توانمندسازی جانبازان و معلولان توجه کرد.

بقایی از همکاری با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و تشکیل کمیته فنی برای ایجاد امکانات تفریحی ویژه جانبازان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌شود که فضاهای فرهنگی و تفریحی به چه صورتی برای جانبازان و معلولان پیش بینی شده و امکانات تفریحی برای آن‌ها در فضاهای باز و یا فضاهای بسته در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز یکی از پارک‌های شهر اصفهان به امکانات ورزشی و بازی ویژه جانبازان و معلولان تجهیز شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *