شناسه خبر: 4371 منتشر شده در مورخ: 1393/4/30 ساعت: 12:05 گروه: اجتماعی  
خدمات بهزیستی به معلولان نخاعی طبقه بندی می شود

خدمات بهزیستی به معلولان نخاعی طبقه بندی می شود

مرحله نخست طرح سنجش سطح توانمندی معلولان نخاعی بود که پایلوت آن در چند استان انجام شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به اجرای طرح سنجش سطح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد: بر اساس سطح توانمندی و نیازی که معلولان ضایعه نخاعی دارند ، خدمات بهزیستی طبقه‌بندی و به آنها ارائه خواهد شد. 

به گزارش سرویس سلامت جوان خبرگزاری برنا، کیوان دواتگران در نشست خبری با تاکید بر اینکه هدف فعالیت‌های این دفتر ارتقای کیفیت زندگی و فراهم آوردن زمینه لازم برای استقلال بیشتر جامعه هدف است، افزود: یکی از این گروه‌ها، معلولان ضایعه نخاعی هستند که برای ارتقای توانمندی آنها طرح‌های مختلفی را در دست داریم.

وی گفت: مرحله نخست طرح سنجش سطح توانمندی معلولان نخاعی بود که پایلوت آن در چند استان انجام شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه براساس سنجش‌های انجام شده نمره ای با عنوان نمره استقلال به معلولان ضایعه نخاعی داده شد و آنها در خوشه‌های ده گانه قرار گرفتند اظهار داشت: امسال طرح جدیدی را دنبال می‌کنیم که توانمندسازی خانواده ‌محور با رویکرد خودمراقبتی خواهد بود. 

دواتگران اضافه کرد: این طرح در میان همه معلولان طبقه‌بندی شده در خوشه‌های ده‌گانه تعمیم پیدا کرد. در این خصوص خدماتی برای افزایش مهارت‌ها و آشنایی با فناوری‌هایی که این گروه‌ها را مستقل می‌کند آماده شده است و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گروه‌های خاصی از جمله نابینایان، ناشنوایان و معلولان ضایعه نخاعی در اولویت هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ناشناس 1398/9/5 - 13:46
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام من دچار معلولیت نخاعی شدید گردنی هستم داری خانواده تحت پوشش بهزیستی علاوه بر معلولیت مشکلات مالی ما را رنج میده لطفا مشکلات معلولان نخاعی سرپرست خانوار پیگیری کنید. ممنونم خدا خیرتان بده تشکر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *