شناسه خبر: 4360 منتشر شده در مورخ: 1393/4/29 ساعت: 13:48 گروه: بهداشت و سلامت  
اجباری شدن آزمایشات ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول

اجباری شدن آزمایشات ژنتیک برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور جلوگیری از تولد فرزندان معلول آزمایشات ژنتیک پیش از ازدواج را اجباری می‌شود.

به گزارش ایران سپید، علی ربیعی با اعلام این مطلب در حاشیه بازدید عصر روز گذشته خود از « مرکز خیریه آموزش معلولین جسمی و ذهنی خیریه عمل»، به خبرنگاران گفت: تصمیم گیری در خصوص این موضوع مهم برعهده شورای عالی بیمه است. 

وی بابیان اینکه برخلاف دولت گذشته در دولت یازدهم، شورای عالی بیمه به جای یکبار در سال حداقل تاکنون هشت نوبت تشکیل جلسه داده است، تاکید کرد: اقدامات قانونی دولت برای پیشگیری از استمرار تولد فرزندان معلول هیچ تعارضی با سیاست‌های توسعه جمعیتی ایران ندارد. 
وزیر رفاه بابیان اینکه سیاست‌های توسعه جمعیتی کشور بر مبنای مطالعات علمی پایه ریزی شده است، افزود: در چارچوب این سیاست‌ها مبارزه با هرگونه تهدیدی که بصورت بیماری سلامتی جسمی و روانی جمعیت کشور را هدف قرار می‌دهد در دستور کار دولت است. 
وی بابیان اینکه امیدواریم با اجباری شدن آزمایشات ژنتیک دیگر کودک معلولی به دنیا نیاید، افزود: هم اکنون نیازمند افزایش جمعیت هستیم اما این نیاز باید به همراه جمیعت سالم و با کیفیت باشد و دولت تمام تلاش خود را بر روی ارتقا کیفیت جمعیت می‌گذارد. 
ربیعی افزود: آزمایشات ژنتیک هرچند پرهزینه است اما با توجه به اینکه نگهداری یک فرد معلول پرهزینه‌تر است باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که حتی اقشار کم درآمد هم بتوانند در صورت مشکوک بودن به ژن معلول، پیش از ازدواج آزمایش ژنتیک بدهند. 
وزیر رفاه بابیان اینکه هم اکنون حدود ۲۳۰هزار مددجو هستند که در نوبت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، تاکید کرد: باید تلاش شود دیگر هیچ مددجویی پشت درهای بهزیستی برای دریافت خدمات معطل نشود. 
وی در همین رابطه به موضوع بررسی لایحه حمایت از معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت اشاره کرد و گفت: به زودی پس از تصویب در کمیسیون دولت، لایحه به مجلس فرستاده خواهد شد و بر اساس مفاد آن قرار است که ارائه خدمات دولت به معلولان افزایش یابد.
 
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *