شناسه خبر: 4341 منتشر شده در مورخ: 1393/4/25 ساعت: 12:53 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی معابر شهری برای معلولان نیازمند فعالیت جهادی است

مناسب سازی معابر شهری برای معلولان نیازمند فعالیت جهادی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مناسب سازی مکان ها و معابر شهری برای معلولان نیازمند فعالیت جهادی است.

به گزارش ایران سپیدمرتضی مکاریان با اشاره به اینکه از نظرقانونی مشکلی در حوزه مناسب سازی معابر و فضا شهری برای معلولان وجود ندارد، افزود: نبود ضمانت اجرایی به هنگام اجرای مفاد قانونی بزرگترین دغدغه در حوزه

مناسب سازی فضای شهری برای معلولان است.


وی اظهار کرد: مناسب سازی در داخل منازل معلولان را بهزیستی شناسایی و اجرا می کند اما مناسب سازی اماکن، معابر و ادارات شهری بر عهده سایر دستگاهها متولی به ویژه شهرداری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: شهرداری زنجان کاستی های فراوانی در حوزه مناسب سازی اماکن، مبلمان شهری و بستر سازی برای حضور معلولان در سطح شهر دارد.

مکاریان افزود: شهرداری نباید به پروژه های پیمانکارانی که مولفه های مناسب سازی برای معلولان را در نظر نگرفته اند پایان کار ارایه کند. 

وی رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان در نگرش به مسایل اجتماعی را قابل تامل خواند و ادامه داد: امیدوراریم شهرداری رویکرد خود درزمینه مسایل اجتماعی را تغییر دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نصب آسانسور، بالابر، سطح شیب دار،سرویس بهداشتی، بازشوها، ورودی، مسیر نابینایان، تلفن های عمومی و خودپرداز از موضوعات مناسب سازی در داخل ساختمان ها و اماکن عمومی

است.

مکاریان ابراز کرد: مناسب سازی و ایجاد محیط های بدون مانع زمینه مناسب برای بهره مندی از فرصت های برابر برای همه افراد جامعه را فرهم می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *