شناسه خبر: 4334 منتشر شده در مورخ: 1393/4/25 ساعت: 11:55 گروه: اجتماعی  
مستمری بگیران بهزیستی گیلان افزایش یافت

مستمری بگیران بهزیستی گیلان افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت : سه هزار و 500 خانوار جدید از تیرماه امسال به گروه مستمری بگیران بهزیستی گیلان اضافه شده است.

به گزارش ایران سپیدˈحسین نحوی نژادˈ به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود : با احتساب حدود 13 هزار و یکصد خانوار که قبل از این مستمری دریافت

می کردند، آمار مستمری بگیران بهزیستی گیلان به بیش از 16 هزار خانوار رسیده است. 


وی اظهار داشت : مستمری بگیران بهزیستی استان گیلان ماهانه 50 تا یکصد هزار تومان علاوه بر خدمات توانبخشی ، بیمه درمان ، بیمه تکمیلی و .... دریافت می کنند. 

وی از ارایه برنامه حمایت غذایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و خاطر نشان کرد : ارایه بسته های حمایت غذایی مددجویان بهزیستی از طریق تعاونی های استان شامل اتکا ، فرهنگیان و رفاه آغاز شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیان داشت : در مرحله اول توزیع حمایت های غذایی برای مددجویان مستمری بگیر یا پشت نوبت و در مراحل بعدی برای بقیه انجام می گیرد. 

وی با معرفی بهزیستی به عنوان سازمانی دولتی برای ایجاد رفاه ، اظهار کرد : این سازمان به نمایندگی از نظام حضانت از ایتام ، بازتوانی آسیب دیده اجتماعی ، زنان و دختران فراری ، کودکان کار ، خیابانی و ... را بر عهده دارد. 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان این که بخش اعظم برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد بر عهده این نهاد است ، یادآور شد: 138 مرکز تحت نظارت بهزیستی شامل سرپایی ، کاهش آسیب ، پناهگاهی ، اقامتی میان مدت ،

درمان اجتماع محور و درمان بستر در بخش درمان اعتیاد در گیلان فعالیت دارند. 

وی تعداد مراکز برای ارایه خدمات مختلف در کنار بهزیستی را 182 مرکز عنوان و یادآور شد : 20 درصد این مراکز شبانه روزی ، 16 درصد روزانه ، 9 درصد ویزیت در منزل و بقیه نیز مراکز و موسسات غیرانتفاعی و مجتمع های خدمات

شهری و روستایی بهزیستی هستند. 



* بهزیستی گیلان 550 بیمار روانی مزمن را نگهداری می کند 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت : در زمان حاضر، 550 بیمار روانی مزمن در مراکز تحت نظارت بهزیستی گیلان نگهداری می شوند. 

ˈحسین نحوی نژادˈ در ادامه نشست خبری افزود : حدود 600 بیمار روانی نیز در منزل از خدمات پزشک و روانشناس بهره می برند. 

وی طرح پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی را از برنامه های مهم بهزیستی عنوان و اظهار کرد : سال گذشته، حدود 73هزار کودک گیلانی تحت پوشش تنبلی چشم قرار گرفتند و حدود 30هزار نوزاد نیز غربالگری شنوایی شدند. 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در ادامه نشست خبری با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مناسب سازی امکانات شهری برای استفاده سالمندان و معلولان تصریح کرد : 34 درصد از معابر و اماکن عمومی گیلان مناسب سازی شده اند. 

وی بیکاری جامعه هدف بهزیستی را از مشکلات مهم و اساسی عنوان و بیان داشت : اشتغال و رفع مشکل بیکاری مددجویان بهزیستی بایستی مورد توجه قرار گیرد. 

*تعرفه شهریه مهدهای کودک باید در معرض دید اولیاء قرار گیرد 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت : تعرفه شهریه های مهدهای کودک باید در معرض دید اولیاء قرار گیرد. 

ˈحسین نحوی نژادˈ افزود: شهریه مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در گیلان بر اساس گروه های سنی شیرخوار ، نوپا و نوباوه و بر اساس ساعات مختلف و دارای مهدکودک فاقد ستاره ، یک ، دو و سه ستاره تعیین شده است. 

وی اظهار داشت : در صورت تهیه ناهار مهد کودک مبلغی به شهریه نهایی اضافه می شود و تهیه میان وعده بر عهده والدین است. 

وی بیان کرد : تهیه لوازم بهداشتی مصرفی مهد کودک شامل مایع دستشویی ، دستمال کاغذی و غیره بر عهده مهد و تهیه لوازم التحریر مورد نیاز هر کودک ، با توافق و رضایت کتبی والدین با پرداخت هزینه به مهد کودک توسط

مهد یا شخصا توسط والدین تهیه می شود. 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که 477 مهد کودک تحت نظارت این مجموعه در استان فعال است ، خاطر نشان کرد : حدود 15 هزار کودک در این مهدها نگهداری می شوند. 

بر اساس آخرین آمار ، 75 هزار نفر به طور مستقیم از خدمات بهزیستی گیلان بهره می برند. 

21 تا 27 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است. 

شعار امسال هفته بهزیستی ، ˈهر زمان از زندگی ، بهزیستیˈ نام نهاده شده است.  

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *