شناسه خبر: 4328 منتشر شده در مورخ: 1393/4/25 ساعت: 11:15 گروه: اجتماعی  
احداث بوستان ویژه معلولان و نابینایان

احداث بوستان ویژه معلولان و نابینایان

به منظور تحقق حقوق شهروندی معلولان و نابینایان و افزایش سطح بهره گیری آن‌ها از امکانات شهری بویژه بوستانها و فضای سبز پیشنهاد می‌شود شهرداری بوستانی را برای این منظور احداث کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین ناصحی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه علنی شورای شهر تهران در ادامه جلسه علنی شورای شهر با بیان این مطلب افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اصل این پیشنهاد مخالفتی ندارند که بوستانی تعبیه شود و دارای گلهای مخصوص نابینایان باشد اما درحال حاضر به نفع نیست که بوستان بزرگی را به این منظور اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود درمجتمع‌های فرهنگی و رفاهی مخصوص معلولان و نابینایان به صورت پایلوت بوستانهایی احداث شود و در صورت بروز نتیجه مطلوب بوستانی برای این منظور احداث شود.

حجت الاسلام و المسلیمن ناصحی با اشاره به اینکه در شهر تهران 4 مدرسه مخصوص معلولان و نابینایان وجود دارد خاطر نشان کرد: پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر این است که در مدارس مخصوص نابینایان از جمله مدرسه محبی، واقع در بلوار آیت الله کاشانی ، مدرسه نرگس، مدرسه خزائلی و مدرسه عبد العظیم در شهر ری این بوستان گل به صورت پایلوت احداث شود و در صورت نتیجه دادن یکی از بوستانهای بزرگ را برای این منظور در نظر بگیریم.

 الهه راستگو منشی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: اختصاص یک مرکز برای کم بینایان و نابینایان قابل اجرا است و  جزو وظایف شهرداری محسوب می شود که احداث آن هزینه زیادی را در بر نخواهد داشت.

احمد دنیا مالی نیز با اشاره به اینکه تمام شهر، دارای مشکل تردد برای نابینایان است اظهار داشت: پیشنهاد می شود یک بوستان کوچک احداث کنیم و شبکه های دسترسی آن را طوری طراحی کنیم که تمام استانداردهای عصای سفید در آن لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد: احداث این بوستان حدود 4 ، 5 سال طول می‌کشد تا به سرانجام برسد و بهتر است این پیشنهاد تصویب شود تا برخی از حقوق شهروندی نابینایان محقق شود اصل طرح به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *