شناسه خبر: 4324 منتشر شده در مورخ: 1393/4/25 ساعت: 11:16 گروه: اجتماعی  
3 هزار معلول رفسنجانی زیر پوشش بهزیستی هستند
رئیس اداره بهزیستی رفسنجان:

3 هزار معلول رفسنجانی زیر پوشش بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: بیش از 3 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی رفسنجان قرار دارند.

به گزارش ایران سپید عباس بلندی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی برای معلولان اظهار داشت: خدماتی شامل توانبخشی معلولان، ارائه وسایل ویژه و پیگیری امور اشتغال معلولان از خدمات این بخش است.

وی تصریح کرد: پیگیری مسکن، ارائه انشعابات آب، برق و گاز به صورت رایگان که در قانون بودجه آمده و پرداخت کمک هزینه ازدواج معلولان از جمله خدماتی است که به این قشر ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان بیان داشت: بیش از 3 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند و 450 زن سرپرست خانوار نیز از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات مددکاری و توانمندسازی عنوان کرد: مددکاران بهزیستی طی بازدید از منزل و مصاحبه با مددجویان به بررسی مشکلات آنها می‌پردازند و در بخش توانمندسازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال مددجویان و

ارزیابی حرفه‌ای آنها بررسی و برای اشتغال آنها پیگیری می‌شود.

بلندی خاطرنشان کرد: تعداد 42 مهد کودک در شهرستان رفسنجان زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند و سه کمپ ترک اعتیاد نیز در این شهرستان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه معلولان نیاز به ترحم ندارند، افزود: معلولان را باید باور کرد و توانمندی‌های آن را به چشم دید، زیرا نقص عضو دلیل بر ناتوانی آنها نیست.

وی بیان داشت: در بین نابینایان این شهرستان یک نفر حافظ کل قرآن کریم است و تعدادی حافظ چند جزء قرآن هم در بین آنها وجود دارد که نشان از توانایی آنها است.

بلندی ادامه داد: در بین معلولان افرادی هستند که دارای مدارک تحصیلی بالا تا مرحله دکترا هستند و مهم این است که مردم باورشان کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان ادارات شهرستان و شهرداری قانون مناسب‌سازی محیط برای معلولان را رعایت کنند، افزود: این امر به گونه‌ای باشد که معلولان بتوانند بدون کمک دیگران وارد محیط شوند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: اداراتی که بیش از یک طبقه دارند با ایجاد آسانسور در تسهیل تردد معلولان برای انجام کارهای اداری همت کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *