شناسه خبر: 4266 منتشر شده در مورخ: 1393/4/21 ساعت: 12:24 گروه: اجتماعی  
توزیع سبد خانوار و افطاری بین 500 خانوار نیازمند قروه‌ای
رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه خبر داد

توزیع سبد خانوار و افطاری بین 500 خانوار نیازمند قروه‌ای

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه گفت: در ماه مبارک رمضان سبد غذایی بین 150 خانوار توزیع و به 350 نفر نیز افطاری داده می‌شود.

به گزارش ایران سپید حسین رسولی عصر امروز در نشست شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی قروه اظهار کرد: طرح ضیافت مهر به منظور سرکشی از خانواده‌های نیازمند در این شهرستان آغاز شده است که طی آن از 20 خانوار زیرپوشش و دو مرکز نگهداری معلولین سرکشی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در این شهرستان، گفت: طرح اکرام ایتام به منظور زیرپوشش قرار دادن کودکان بی‌سرپرست، اجرای طرح بیمه آتیه کودکان که به مدت 10 سال و با هزینه‌ای در حدود پنج تا 10 هزار تومان انجام و پس از آن به صورت سرمایه‌ای در اختیار کودکان نیازمند قرار می‌گیرد، تهیه و توزیع جهیزیه در بین نوعروسان و توزیع کیف بهداشتی در بین مددجویان و معلولین از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول گفت: در این ایام پنج واحد مسکن مددجویی در قروه به بهره‌برداری می‌رسد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان است.

وی با بیان اینکه در این سفر احداث 14 واحد مسکونی مددجویی مصوب شده بود که با واگذاری این پنج واحد به مددجویان 100 درصد مسکن مددجویی مصوب این سفر محقق می‌شود.

رییس اداره بهزیستی قروه در ادامه گفت: خیرین قروه‌ای پارسال بیش از سه میلیارد و 900 میلیون ریال برای اجرای برنامه‌های حمایتی بهزیستی اهدا کرده‌اند.

رسولی گفت: از این میزان دو میلیارد و 100 ریال به صورت نقدی، یک میلیارد و 600 میلیون ریال غیرنقدی و 20 میلیون ریال به صورت خدمات بوده است که 118 درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد داشته است.

وی افزود: این مبلغ با مشارکت 450 خیر مستمر در راستای رفع مشکلات مددجویان، معلولین و مراکز نگهداری اهدا شده است که بر اساس نیت خیرین هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی قروه با اشاره به اینکه در حال حاضر 589 نفر از خدمات توانبخشی این نهاد برخوردارند، گفت: هزار و 318 نفر نیز از خدمات غیرمستمر بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از 133 کودک بی‌سرپرست در این شهرستان 33 نفر دارای حامی هستند، از زیرپوشش قرار گرفتن 18 کودک توسط خیرین در بیمه آتیه خبر داد و افزود: 490 زن سرپرست خانوار نیز زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.

به گفته رسولی، هم اکنون دو موسسه خیریه، چهار مرکز نگهداری معلولان، چهار مرکز بازپروری و ترک اعتیاد و 30 مهد کودک و همچنین دو انجمن حمایت از معلولان و افق سبز زیر نظر بهزیستی قروه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این نهاد گفت: طرح شکرانه سلامت با مشارکت کارمندان دولت، طرح بیمه آتیه کودکان بی سرپرست، طرح حامی و قلک‌های خانگی با مساعدت 450 خیر ثابت در دست اجراست.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارت دولتی پاسخگوی نیاز مددجویان نیست، گفت: تکیه بر بازوان توانمند خیرین احساس نیازی است که بهزیستی هیچ گاه خود را از آن مبرا نمی‌داند.

وی از حضور خیرین در برنامه‌های بهزیستی به عنوان سرمایه‌ای ناتمام نام برد و خاطرنشان کرد: با نگاه مثبتی که مردم شهرستان به برنامه‌های بهزیستی داشته‌اند توانسته‌ایم حمایت خوب خیرین را برای مددجویان داشته باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *