شناسه خبر: 4263 منتشر شده در مورخ: 1393/4/21 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
مددجویان چگونه و از کدام فروشگاه‌ها بسته حمایت غذایی خود را دریافت کنند

مددجویان چگونه و از کدام فروشگاه‌ها بسته حمایت غذایی خود را دریافت کنند

از سوی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی توزیع بسته‌های حمایتی غذایی به مددجویان آغاز شده است که این افراد می‌توانند با مراجعه به 10 فروشگاه طرف قرارداد اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گزارش ایران سپید  توزیع بسته حمایت غذایی مددجویان از سوی وزارت رفاه آغاز شده است.

در این مرحله قرار است 7 میلیون و 500 نفر از مددجویان دستگاه‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از این تسهیلات استفاده کنند.

در حالی 7 میلیون و 500 نفر از مددجویان از نخستین مرحله از توزیع بسته‌های حمایت غذایی بهره‌مند خواهند شد که آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بیش از 7 میلیون و 500 نفر است و به همین منظور قرار است در فاز بعدی باقیمانده مددجویان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

هم‌اکنون 4 میلیون و 500 نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات مستمری استفاده می‌کنند و این در حالی است که بالغ بر 5 میلیون و 500 هزار نفر نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار نفر نیز به صورت مستقیم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و تعدادی نیز به صورت موردی و موردی از بهزیستی خدماتی از جمله دریافت بن، وام و ... استفاده می‌کنند.

یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به ویژه وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حمایت غذایی از مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) است تا این گروه از جامعه دچار سوءتغذیه نشوند.

در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دریافت اسامی مددجویان دستگاه‌های حمایتی، کار توزیع بسته‌های حمایتی غذایی را آغاز کرده‌ است به طوری که این وزارتخانه با ارسال پیامک به مددجویان واجد شرایط از آنها می‌خواهد با مراجعه به 10 فروشگاه طرف قرارداد، بسته حمایتی خود را دریافت کنند.

به گزارش فارس، مددجویان مشمول دریافت بسته‌‌های حمایتی غذایی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اتکا، رفاه، امکان، اسکاد، تعاونی مصرف فرهنگیان، تعاونی مصرف محلی تهران، لیست فروشگاه‌های سامانه سپه، لیست فروشگاه پارسیان سپه، لیست فروشگاه پاسارگاد سپه، چک‌لیست ارزیابی فروشگاه‌، بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند.

به گزارش فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توزیع نخستین بسته حمایت غذایی دولت اظهار داشت: این برنامه مطابق مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت غذایی از اقشار آسیب پذیر و برای مبارزه با فقر مطلق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال دولت برای انجام این طرح 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته تا آن دسته از افرادی که پروتئین و کالری مورد نیاز را بر سر سفره‌هایشان ندارند، بتوانند استفاده کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در نخستین مرحله 7 میلیون و 500 نفر از مددجویان دستگاه‌های حمایتی مشمول دریافت بسته حمایتی غذایی خواهند شد.

ربیعی ادامه داد: مشمولان بسته‌های حمایتی غذایی به صورت پیامک فراخوان و اطلاع‌رسانی می‌شوند ضمن اینکه از طریق مددکاران آنها هم اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی افزود: درا ین مرحله گوشت، مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارانی، رب گوجه‌فرنگی و خرما در بسته حمایت غذایی قرار داده شده و مشمولان می‌توانند از بین این اقلام تا سقف مصوب دولت اقدام به خرید کنند و هیچ عجله‌ای در این کار وجود ندارد.

ربیعی اضافه کرد: افراد مشمول حمایت غذایی 4 ماه برای تحویل این بسته‌ها فرصت دارند بنابراین با خیال راحت و بدون عجله می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه دولت هر نفر 30 هزار تومان، خانواده 2 نفره 60 هزار تومان و خانوارهای بیش از 3 نفر به ازای هر نفر اضافه‌تر 10 هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.

ربیعی گفت: 6 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی در شبکه توزیع برای این کار در نظر گرفته شده و تمامی امکانات برای انجام این کار مهیا شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *