شناسه خبر: 4242 منتشر شده در مورخ: 1393/4/18 ساعت: 10:25 گروه: اجتماعی  
یارانه مراکز حمایتی بهزیستی در اردبیل پرداخت می‌شود
مدیرکل بهزیستی اردبیل

یارانه مراکز حمایتی بهزیستی در اردبیل پرداخت می‌شود

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: یارانه حمایتی نهادهای وابسته به سازمان بهزیستی اعم از مؤسسات و مراکز نگه داری و مراقبت و ارائه خدمات به معلولان و گروه های نیازمند جامعه تأمین و پرداخت می شود.

 رویا احمدیان بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران تشکل های مردم نهاد وابسته به بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: جمعی از این مدیران و متولیان در نشست اخیر با استاندار گلایه های خود را از پرداخت نشدن یارانه های حمایتی مطرح کردند که با پیگیری های انجام شده قرار است تا پایان این هفته این یارانه ها به مجموعه های حمایتی بهزیستی پرداخت شود.

مدیر کل بهزیستی اردبیل فعالیت 7 مزکر شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را بیان کرد و گفت: 117 کودک بی سرپرست در این مجموعه ها نگه داری می شوند که البته تعدادی از آن ها در مراکز شبانه روزی و تعدادی نیز در قالب شیرخوارگان و گروه های سنی نوزادان نگه داری می شوند.

وی با بیان این که در حمایت از این کودکان همزمان با ماه مبارک رمضان به همت خیران و نیکوکاران سفره های احسان و افطاری برپا شده و این خانواده ها از این سفره های آسمانی بره مند می شوند، افزود: قرار است از اوایل هفته آینده در تقارن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و ایام شهادت پدر یتیمان حضرت علی(ع) در سطح استان اردبیل سفره های کریمانه ای برپا شود تا ایتام و کودکان بی سرپرست از آن متنعم شوند.

احمدیان با بیان این که کمیته امداد از تنوع ارائه خدمات برخوردار بوده و سعی می کند در بخش های مختلف حامی نیازمندان و جامعه هدف باشد، گفت: البته عمده ترین بحث ما مربوط به برنامه های پیشگیرانه در جلو گیری از آسیب ها و خطرات مختلف به ویژه تولد نوزادان دارای معلولیت های مختلف است که دراین زمینه، مشاوره های قبل از ازدواج ارائه می شود.

وی از پرداخت 2 میلیون ودیعه مسکن، پذیرش 9 نفر از کودکان به فرزند خواندگی زنان و مردان فاقد فرزند، پوشش بیمه ای و خدمات بیمه عمر و پس انداز برای کودکان بی بضاعت به همراه اعزام آن ها به اردوهای سیاحتی-زیارتی در گروه سنی نوجوانان و جوانان از مهم ترین اقداماتی است که بهزیستی به جد آن ها را دنبال می کند.

مدیر کل بهزیستی اردبیل گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان و در حمایت از ایتام طرح های حمایتی مختلف اجرا می شود که امسال نیز پیش بینی می کنیم این خدمات و مددرسانی بی ادعا و همراه  با رفع نیازمندی جامعه هدف بهزیستی انجام شود که ضروری است در این حوزه با تدبیر بهتر فعالیت ها و تلاش های مثبت انجام شود.

احمدیان آموزش مهارت های زندگی برای گروه های سنی در آستانه ازدواج را از رویکردهای جدی و مهم موثر بیان کرد و افزود: تلاش و کوشش بر این است تا جامعه هدف بهزیستی با آمادگکی و توان روحی بالا در تشکیل خانواده بروز پیدا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *